Hope Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei, Jeg er 32 år, og mannen min og jeg prøver nå å få vårt første barn. Jeg sluttet på p-pillen i oktober, og fikk mensen min tilbake etter ca 5 uker. Alt tyder på at systemet er i gang igjen (har snakket med lege om det) Så: Min første dag i forrige mens var 29.oktober. 10 dager etter, den 8 desember, fikk jeg en liten blødning. Tenkte at nå var systemet på ville veier og trodde det var mensen igjen. Blødde såpass lite, og søkte litt på nett og fant ut jeg burde ta en eggløsninsgtest. Det gjorde jeg, og den var klart positiv. Det var den også dagen etter, men så ble den neagtiv. Jeg testet altså i tre dager. Det som er saken er at siden den 8 desember har jeg fortsatt å blø. Ikke som en mens, men litt - må bruke truseinnlegg. Mannen og jeg har hatt sex hver dag, for vi prøver jo Men jeg er litt bekymret nå. Her er mine spørsmål: 1.Er det vanlig å blø så lenge under eggløsning? 2.Bør jeg ta en GU? 3.Og siden jeg fortsatt blør (veeeldig lite nå), vil det da tyde på at jeg i hvertfall ikke er blitt gravid?? 4.Og siden jeg testet positivt to dager på rad, - hva betyr det egentlig? Håper på raskt svar. På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257984-lang-bl%C3%B8dning-ved-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 1. Jeg tror ikke det er eggløsningsblødning, men muligens en blødning fra livmorhalsen, det er ikke uvanlig hos kviner i fruktbar alder. Det skyldes rikelig slimhinne som lett blør for eksempel ved samleie. 2. For å få det avklart er det en god ide –hvis det fortsetter- å få foretatt en gynekologisk undersøkelse. 3. Blødningen behøver ikke å bety at graviditet er utelukket, i tilfelle blødningen stammer fra livmorhalsen, har det ikke betydning for det som skjer inne i livmoren. 4. Eggløsningstesten kan gi positivt utslag i to dager, første gangen når verdien av hormonet LH (som utløser eggløsning) stiger og andre gangen når det er i tilbakegang. Det er ikke nødvendig med samleie hver dag, 2-3 ganger i uken holder for å oppnå graviditet. Husk at muligheten for graviditet er til stede i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som kommer ca 14 dager før menstruasjonen begynner. Lykke til med forsøket, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257984-lang-bl%C3%B8dning-ved-eggl%C3%B8sning/#findComment-2052981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hope Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 1. Jeg tror ikke det er eggløsningsblødning, men muligens en blødning fra livmorhalsen, det er ikke uvanlig hos kviner i fruktbar alder. Det skyldes rikelig slimhinne som lett blør for eksempel ved samleie. 2. For å få det avklart er det en god ide –hvis det fortsetter- å få foretatt en gynekologisk undersøkelse. 3. Blødningen behøver ikke å bety at graviditet er utelukket, i tilfelle blødningen stammer fra livmorhalsen, har det ikke betydning for det som skjer inne i livmoren. 4. Eggløsningstesten kan gi positivt utslag i to dager, første gangen når verdien av hormonet LH (som utløser eggløsning) stiger og andre gangen når det er i tilbakegang. Det er ikke nødvendig med samleie hver dag, 2-3 ganger i uken holder for å oppnå graviditet. Husk at muligheten for graviditet er til stede i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som kommer ca 14 dager før menstruasjonen begynner. Lykke til med forsøket, vennlig hilsen Mette H Moen Tusen takk for svar! Senker skudrene litt nå, men tror nok jeg skal ta en GU for sikkerhets skyld. Blør fortsatt i dag. Fortsatt veldig lite, men dag 5... Jeg forsto alt du skrev, unntatt det der med 6 dagers mulighet. Det ante jeg ikke! Trodde det var kun 2 dager det var mulig å bli gravid, jeg. Men er det altså de 6 dagene i FORkant av eggløsning?(frem til dagen for selve eggløsningen) Uansett, takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257984-lang-bl%C3%B8dning-ved-eggl%C3%B8sning/#findComment-2053521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en som ønsker deg lykke til Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Tusen takk for svar! Senker skudrene litt nå, men tror nok jeg skal ta en GU for sikkerhets skyld. Blør fortsatt i dag. Fortsatt veldig lite, men dag 5... Jeg forsto alt du skrev, unntatt det der med 6 dagers mulighet. Det ante jeg ikke! Trodde det var kun 2 dager det var mulig å bli gravid, jeg. Men er det altså de 6 dagene i FORkant av eggløsning?(frem til dagen for selve eggløsningen) Uansett, takk for svar Bare ett lite tips. Det skal vistnok ikke lønne seg og ha sex hver dag, annenhver dag er vistnok bedre i følge min lege, pga. mannens sedkvalitet da blir bedre. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257984-lang-bl%C3%B8dning-ved-eggl%C3%B8sning/#findComment-2054504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hope Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Bare ett lite tips. Det skal vistnok ikke lønne seg og ha sex hver dag, annenhver dag er vistnok bedre i følge min lege, pga. mannens sedkvalitet da blir bedre. Vennlig hilsen Tusen takk for tips i dag blør jeg for 14 dag....ikke gøy. Skal til legen. Sukk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257984-lang-bl%C3%B8dning-ved-eggl%C3%B8sning/#findComment-2065440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.