Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har bare et kort spørsmål. Jeg er gravid i uke 14, og er så ekstremt tørst. Tror nok jeg drikker mellom 3 og 4 liter vann for dagen. Om natten må jeg opp og ha vann og. I tillegg er jeg mye plaget av munntørhet.

Jeg har enda ikke levert inn urinprøve hos legen min, skal dit om en uke - og skal ha med da. (jeg glemte det sist) Og jeg har ikke sukkersyke (som jeg vet om)

Prøver å holde meg unna salt mat, men synes ikke det hjelper noe. Er dette vanlig, og er det evt. noe jeg kan gjøre selv? Er temmelig lei av all denne do-flygingen, om natten er jeg oppe mellom 4-6 ganger for tisse. Så det blir ikke mye søvn heller.

Takknemelig for svar.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25804-t%C3%B8rst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är inte farligt att dricka mycket vatten men det har ju sina konsekvenser iatt man ofta behöver att gå på toaletten. Blodvolymen under graviditen ökar med nästan 1 liter och detta kan vara en orsak till att du dricker mera. Kroppstemperaturen stiger också något under graviditen och detta kan också tänkas vara orsaken till den ökade törsten. Du skal få din urin kontrollerad snart och då får du reda på om allt är normal, vilket jag utgår ifrån. Som du själv tog upp, så kan sockersjuka ge törst som ett av symptomen. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25804-t%C3%B8rst/#findComment-106846
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...