Gjest Solveigk Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 Takk Mette Moen for god veiledning. Jeg lurer på om å miste mensentrasjonen i forbindelse med medisinene vil hindre meg i å få barn senere? Du anbefalte trisekvens forte og jeg synes selv det høres fornuftig ut.. men hvordan kan det ha seg at jeg får mer hetetokter av den enn av vanlig trisekvens? Jeg har fått lite informasjon om hvordan det blir å få barn senere - men dette har jeg nok stengt meg litt ute fra også. Har det noe å si om jeg mister mensentrasjonen i forbindelse med medisinen? "Vedlikeholder" medisinen livmoren??-- for å si det sånn.. Har hormonsprial tilskudd av både østrogen og testosteron som livial? Og plasterene er de effektive og sterke nok alene, eller er de noe som kan brukes ekstra? - Jeg ønsker å prøve livial men det er hetetoktene som for meg er problemet, eller disse rødmene som jeg nevnte. Jeg tar trisekvens denne mnd. også.. så får jeg se hvordan det går. På forhånd takk, dette var en lettelse å vite at en kan få svar en plass. Vennlig hilsen Solveig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25806-hormonmedisin-fortsettelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. april 2001 Del Skrevet 27. april 2001 Nå husker jeg ikke hva du var behandlet for? Ble du operert? Hva fjernet man? Du må legge de opplysninger og spørsmålet inn igjen. Det med mer hetetokter på 'forte' skjønner jeg ikke, det må være tilfeldig. Forsøk evt med Estracomb plaster. Hormonspiral inneholder bare gestagen som skal brukes for å beskytte livmorslimhinnen mot unormale celler (og kreft) som det er øket risiko for om man bruker ren østrogen. Ellers må man spise gestagen sammen med østrogen (de hvite tabletter i Trisekvens). Plasteret Estracomb har 14 dager med østrogen og 14 dager med kombinasjon. Livial har virkning både som østrogen, gestagen og litt testosteron. Plaster finnes i flere forskjellige styrker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25806-hormonmedisin-fortsettelse/#findComment-107169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.