Gjest kanonkanon Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hei! Er en gutt som for tiden har det tungt om dagen med noe som kan ligne på kjærlighetssorg. Jeg innledet et veldig kort, men intenst forhold med ei jente, som varte i 1,5 mnd. Vi var begge usikre på hvor vi egentlig ville, og ettersom hun nettopp hadde gått ut av et lengre forhold, så derfor bestemte vi oss sammen - for omtrent en ukes tid siden - å slutte med det vi drev med og være venner inntil videre. Så kunne vi heller med tiden kanskje se hva som skjedde. Dette var en avgjørelse som var helt i orden for meg, for var veldig usikker selv og vil ikke gjør noe forhastet. Men problemet mitt er nå at det virker som om det har gått opp for meg at jeg faktisk vil gå hele veien med henne. Dette har jeg nå tenkt på helt siden vi ble enige om å avslutte, hvilket gjør at jeg faktisk føler en viss sorg over å ha mistet henne. Jeg tenker på henne hver dag, noe som også har resultert i at jeg har kontaktet henne, bare for å få snakket med henne. Jeg prøver å føre en vanlig dialog med henne, men tenker jo i tankene at jeg vil si så mye mer. Men vil ikke presse, ettersom vi ble enige om å vente. Gjør jeg det, kan det jo hende at jeg ødelegger sjansene i framtiden. Jeg prøver å tenke positivt, og sier til meg selv at vi helt sikkert får en ny mulighet senere, men likevel så hjelper det ikke. Den følelsen jeg har ikke kroppen nå, gjør vondt og er veldig ubehagelig, og kan vel som sagt sammenlignes med kjærlighetssorg. I tillegg til dette, så er jeg midt oppe i en eksamensperiode, med eksamen om en ukes tid. Men pga disse følelsene jeg har i kroppen, klarer jeg ikke konsentrere meg og får lest veldig lite, hvilket ødelegger forberedelsene mine til en særs viktig eksamen. Så spørsmålet mitt er da om du har noen tips til hvordan jeg kan få roet ned det jeg føler nå. For den følelsen jeg har i kroppen, begynner virkelig å tære på humøret, psyken, motivasjonen min osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258160-r%C3%A5d-og-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei! Kjærlighetssorg er ikke å spøke med, jeg skjønner at du har det vondt. Det er vel slik at etter at dere sammen gjorde det slutt, så våknet nye følelser i deg og tiltrekninger mot henne. Med andre at avstanden du fikk til henne, utløste følelser som du ikke hadde før. Jeg opDet intime kjæresteforholdet er borte. Dere vil være venner uten binde dere for fast til hverandre nå. Det er ikke noen dum ide eller et dårlig utgangspunkt. Når man har hatt et lengre forhold bak seg, blir man mer skeptisk og kanskje kritisk før man binder seg igjen. Forsøk i denne venneperioden dere nå har å utvikle vennskapet med å bli kjent med hverandre enda mer. Venner forsøker ikke å justere hverandre, men liker å være sammen av og til. Ikke legg press på henne eller overtale henne til å komme deg nærmere enn hun selv vil. Press utløser som regel utvilje og følelsen av å bli bundet, og fratatt friheten. Du må bare ta tiden til hjelp, og fylle tomrommet etter henne med andre positive gjøremål og tanker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258160-r%C3%A5d-og-tips/#findComment-2059873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.