Gå til innhold

Fortvilet

Anbefalte innlegg

Hei! Er ei jente på 21 år som er litt fortvilet om dagen. Har lenge (mange år) vært plaget av tilbakevennende magebesvær i form av diarè. Vært innom fastlegen flere ganger og tatt avføringsprøve for å sjekke om det var noe blod. det var det ikke viste prøvene, men jeg har selv sett at det ved flere anledninger er det. Den er likevel lys av farge så det er vel tvilsomt om det kommre fra langt inne da jeg har lest at den da ofte er svart. Fikk beskjed om at jeg skulle bli sendt videre til koloskopi, men hørte aldri noe derfra. Dermed endte det med at jeg tok kontakt med en privatklinikk for å sjekke for matintoleranse. Mye tyder der på at jeg har laktoseintoleranse. Likevel er magen fortsatt stadig i ubalanse og skifter mellom helt tyntflytende til nesten forstoppelse. Jeg har også tilbakevennende plager med smerter i det som kjennes ut som ene eggstokken. Hvis jeg klemmer der er det helt stint og kjennes nærmest ut som en klump der. Jeg opplever at når jeg henvender meg til vikaren for min nye fastlege om dette så tror de at det henger sammen med mageplagene og sender meg hjem med beskjed om å se det an noen dager. Nå har jeg sett det an i flere år uten at de forsvinner og jeg blir bekymret for at det er snakk om noe alvorlig. Føler at jeg aldri blir sjekket grundig uansett om jeg ber om det og går derfor rundt og bekymrer meg, noe som i seg selv er en plage i hverdagen, og sammen med de faktiske smertene utgjør en vesentlig årsak til mistrivsel. Jeg er i tillegg også plaget en del av noe som kan ligne på blærekatarr, uten at jeg tror det har noe med saken å gjøre. Håper du kan gi noen svar på dette og hva jeg bør gjøre for å evt få vite noe sikkert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258167-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mest sannsynlig er det irritabel tarm du sliter med. les om dette her i doktoronline, mange gode tips er gitt. Synes at du skal sørge for en ny henvisning eller purring på coloskopien. Likeledes synes jeg du skal bli undersøkt av en gynekolog som tar ultralyd av eggstokkene, og kan finne ut litt om vannlatingsplagene dine. Du betaler ikke for dette svaret siden det har gått mer enn 3 døgn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258167-fortvilet/#findComment-2058024
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...