Gå til innhold

restore øyeoperasjon

Anbefalte innlegg

Har vært på privat øyelegesenter for å få råd om hvilken operasjon jeg bør ta for å slippe briller.Har svakt grå stær.Anbefalte restore operasjon der de korrigerer for alderslangsynthet.Prisen er 42 000Kr.Alt må betales av meg. 3 uker siden. Store problemer. Ser tåkete på alle avstander. Må holde boken 25-30 cm. unna og vri på boken i bestemt vinkel og meget godt lys. Allikevel tåkete.Alle lys fortoner seg som svære lysende soler med mange ringer rundt ca 10 ganger størrelsen av sentrum, og hundrevis av stråler som går ut fra sentrum som strekker seg enda lenger utenfor sentr..Gjennom sentrum går det en lang linje fra gulv til tak i 45.gr. vinkel. Denne har regnbuens farger. Forstyrrer synet enormt. Må myse og anstrenge meg hele dagen. Gateskiltene ser jeg ikke før jeg er 5 meter unna. Jeg var ikke nærsynt fra før.Bare langsynt ca.2,5. Øynene renner og er såre. Rusk på øyet.Kirurgen sier alt er normalt.Vil bli bra! Tror ikke på ham, for når jeg forteller om mine plager, virker det ikke som han tror meg.At jeg overdriver! Han sier han vet hva det er når jeg forteller om de store solene. Men han forteller meg ikke hva det er. Er dette normalt. Vil jeg bli bra?Skal jeg bare leve med plagene til jeg skal tilbake til kontoll 8 januar? Hva bør jeg gjøre? (Har ikke betalt ennå, for jeg har ikke fått varen jeg har bestilt.)Hvis de har gjort noe feil, kan jeg opereres på nytt? Når jeg sier til legen at jeg ikke kan kjøre bil, iallefall ikke om kvelden, sier han det er bare tull.At jeg godt kan kjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258217-restore-%C3%B8yeoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Kan du ikke ta en synsprøve hos en optiker der du bor? Han har sikkert tid til å forklare deg hva det er du plages med og gi deg råd ang operasjonen evt. andre ting du lurer på. Trenger ikke bruke mere krefter på å ha håpløse samtaler med en tydelig arrogant øyelege.... (Blir så provosert av slike folk...)

Nei, prøv hos en optiker du! Han vil sikkert gi deg svarene du lurer på.

Lykke til!

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Jeg kjenner dessverre ikke til det "normale forløpet" etter en slik operasjon du nevner. Plagene du har, kan nok tildels skyldes hevelser i cornea; dvs hornhinnen foran i øyet. Men noe kan også være arrdannelser her, som er større enn normalt. Jeg tror jeg vil foreslå at du får en henvisning av fastlegen din til en annen øyelege, som kan gjøre en såkalt "second opinion". Men tror nok det må gå iallfall 6 uker til før du ser det "endelige" resultatet. Dersom det varige synet blir såpass dårlig som det er nå, kan det hende du bør søke pasientskade erstatningen om råd. Du betaller ikke for dette svaret, siden det har gått mer enn 3 døgn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...