lurer på mye rart :) Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei. Jeg er en gutt på 27 år som har slitt med at jeg fort blir forkjøla (med influensa symtomer) så lenge jeg kan huske. Dette til alle årstider. Jeg tror jeg har veldig trange bihuler og mykvevet (vet ikke helt hva det heter) bakover mot ganen og ganen blir veldig sårt. Det gjør veldig vondt til tider å bruke nesespray eller saltvanns oppløsning, så jeg prøver å unngå dette. Når jeg skal snyte meg, så må jeg blåse veldig forsiktig (fordi om jeg ikke er veldig tett) ellers gjør det vondt. Det hjelper å putte en finger opp i nesa sammen med pappiret å trykke på neseveggen, da gjør det mindre vondt og jeg får tømt mer ordentlig. Var hos en lege engang som stakk noe langt baki nesa, nesten baki ganen for å ta en test. (Vet ikke hva dette kalles.) Dette gjorde så vondt at jeg har aldri opplevd maken!! Mener jeg selv har en ganske høy smerte terskel generelt. Kan dette behandles på noen måte, eventuelt under narkose? Er lei av å være syk til enhver tid... Må legge til at jeg sjelden har hatt bihule betennelse.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258250-sliter-med-bihulene-osv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Synes du bør kontakte fastlegen din i første omgang. Du bør be om å få prøve en cortisonholdig nesespray. Denne kan brukes kontinuerlig, og vil etter ca en ukes tid få slimhinnene til å svelle ned. Dersom du ikke kommer til målet, bør du henvises til en øre-nese-hals lege. Denne kan sjekke om det er skjevheter eller polypper som er årsak til tettheten. Dersom det må opereres, kan du nok stole på at det finnes mye bedre bedøvelser enn det du opplevde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258250-sliter-med-bihulene-osv/#findComment-2058042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.