Gå til innhold

Omskjæring beskytter mot HIV

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei, men det som er dumt, er at det kan få følger om WHO bestemmer at dette skal være et tiltak for å redusere hiv-smitten. jeg synes det sender ut helt feil signaler.

det kan gi motsatte følger enn hensikten, da det kan føre til flere voldtekter og mer misbruk. i u-land for eksempel...

nå har de/vi brukt mye ressurser på å gi kunnskaper om hiv. den nye viten kan så føre til usikkerhet. "en gang mener de at hiv er smitter lett ved samleie, en annen gang smitter plutselig ikke så lett, hva blir det neste"?.

"det er lite sjans for at "denne" kvinnen har fått hiv. enten fordi hun har hatt få partnere, eller at hun bare har hatt samleie med de som har blitt omskjærte. å nå er det 50% mindre sjanse for at jeg skal få det om hun har, siden jeg er omskjært".

for mange av de som ikke får informasjon om hvorfor det smitter mindre, vil påstanden være helt ulogisk.

helt flott at det ikke smitter, men de må forberede seg godt om de skal lage en slik kampanje som vil omfatte så mye helsepersonell. det er ikke sikkert informasjonen blir verken gitt eller mottatt på riktig måte!

nei, men det som er dumt, er at det kan få følger om WHO bestemmer at dette skal være et tiltak for å redusere hiv-smitten. jeg synes det sender ut helt feil signaler.

det kan gi motsatte følger enn hensikten, da det kan føre til flere voldtekter og mer misbruk. i u-land for eksempel...

nå har de/vi brukt mye ressurser på å gi kunnskaper om hiv. den nye viten kan så føre til usikkerhet. "en gang mener de at hiv er smitter lett ved samleie, en annen gang smitter plutselig ikke så lett, hva blir det neste"?.

"det er lite sjans for at "denne" kvinnen har fått hiv. enten fordi hun har hatt få partnere, eller at hun bare har hatt samleie med de som har blitt omskjærte. å nå er det 50% mindre sjanse for at jeg skal få det om hun har, siden jeg er omskjært".

for mange av de som ikke får informasjon om hvorfor det smitter mindre, vil påstanden være helt ulogisk.

helt flott at det ikke smitter, men de må forberede seg godt om de skal lage en slik kampanje som vil omfatte så mye helsepersonell. det er ikke sikkert informasjonen blir verken gitt eller mottatt på riktig måte!

en aldrig så liten trykkleif der inne. det skal være "helt flott at det smitter _mindre_.

Meget godt skrevet, og noe som sikkert de færreste av oss har tenkt på.

Så da sier vi fortsatt et rungende JA til bruk av kondom!

Annonse

Det visste jeg jo!

Selvfølgelig beskytter det, fordi forhuden blir mindre følsom/hardner.

Minsker jo ikke for motsatt part da, men de fleste men vil vel ta dette som at de kan knulle ivei uten kondom.

Rifter kan oppstå uansett, og det jo slik det smitter, event. via sæd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...