Gå til innhold

er det vanlig med lysebrun/rød utflod?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde blødninger på den tida i begge svangerskap. Det er slett ikke uvanlig.

De sier at tegnene på spontan abort er blødning tilsvarende en mens eller mer, og smerter i magen. Har du ingen slike plager, kan du nok ta det med ro.

Men jeg vet hvor forferdelig frustrerende det er å ikke vite, så jeg har gått til privat UL begge gangene for å se det bankende hjertet og bli beroliget av legen.

Ring legen din og forklar situasjonen. Kanskje kan han/hun berolige deg via telefon, eller kanskje vil de ha deg inn til en UL-undersøkelse, der man kan se hvordan det står til.

Det tviler jeg på at de vil tilby gjennom fastlege eller jordmor, siden det dessverre ikke er noe å gjøre dersom en SA er på gang.

Privat UL er nok det eneste alternativet i så fall.

Det tviler jeg på at de vil tilby gjennom fastlege eller jordmor, siden det dessverre ikke er noe å gjøre dersom en SA er på gang.

Privat UL er nok det eneste alternativet i så fall.

På et annet gravideforum jeg har vært inne på, så har jeg fått inntrykk av at noen har fått tilbud om en tidlig UL i slike tilfeller, hvis blødningen er av en slik karakter at det gir grunn til bekymring.

Men kanskje jeg har forstått de feil.

I alle fall er det som du sier ikke uvanlig å få en viss blødning tidlig i svangerskapet, uten at det er noen fare med det. Opplevde det en gang selv også, men da etter en viss hyggelig "aktivitet" ;)

På et annet gravideforum jeg har vært inne på, så har jeg fått inntrykk av at noen har fått tilbud om en tidlig UL i slike tilfeller, hvis blødningen er av en slik karakter at det gir grunn til bekymring.

Men kanskje jeg har forstått de feil.

I alle fall er det som du sier ikke uvanlig å få en viss blødning tidlig i svangerskapet, uten at det er noen fare med det. Opplevde det en gang selv også, men da etter en viss hyggelig "aktivitet" ;)

Det er hvertfall beskjeden jeg har fått. Og jeg har hatt mye blødning i svangerskapet. De sier bare at det er normalt, det er normalt, det er normalt.

Men fysj så ekkelt det er å ikke vite.

Annonse

Jeg hadde blødninger på den tida i begge svangerskap. Det er slett ikke uvanlig.

De sier at tegnene på spontan abort er blødning tilsvarende en mens eller mer, og smerter i magen. Har du ingen slike plager, kan du nok ta det med ro.

Men jeg vet hvor forferdelig frustrerende det er å ikke vite, så jeg har gått til privat UL begge gangene for å se det bankende hjertet og bli beroliget av legen.

som skrevet er det ikke snakk om noen blødniing, bare farget utflod! takk for svar

Jeg tror faktisk det er ganske vanlig å ha blødning på den tiden. I allefall hadde jeg og mine venninner det og det har gått bra med oss alle.

Det kan, for din egen del, være greit å få sjekket det opp så slipper du å gå og bekymre deg.

Det er vanlig å få litt farga utflod på den tida ein ellers ville hatt mens om du ikkje var gravid, i "syklusen" etter den første mensen du hoppa over.

I mitt første svangerskap vart eg forferdeleg redd og trudde at alt heldt på å gå galt. Men det gjorde det slett ikkje. Temmeleg normalt.

Det er hvertfall beskjeden jeg har fått. Og jeg har hatt mye blødning i svangerskapet. De sier bare at det er normalt, det er normalt, det er normalt.

Men fysj så ekkelt det er å ikke vite.

Heisann. Er litt sent ute her, men svarer uansett.

Det er HELT vanlig å få en ul i 7-8 uke om man er bekymret.

Selv hadde jeg nettopp en ul..og jeg var 6+5...Jeg hadde også bittesmå blødninger. Ul kunne avsløre et sterkt bankende hjerte og ingenting galt.

Ring og be om ul du!!! Det hadde jeg gjort!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...