3. gang Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg hadde en senabort i 25.10 (uke 19) basert på alvorlige misdannelser hos foster. Etter 4 uker var jeg til kontroll hos gynekolog og da så alt fint ut - livmoren hadde trukket seg sammen og det så ut som om eggløsning var nært forestående. Etter et par dager fikk jeg blodblandet slim - regner med det var eggløsningsslim - og deretter blødde jeg litt en ukes tid med litt kraftigere blødning siste dag men langt fra noen vanlig mensblødning. Etter en uke begynte jeg å blø litt igjen - først veldig beskjedent og så litt mer 5. dag, men fortsatt helst ved vannlating. Basert på at gynekologen mente jeg skulle ha eggløsning ville jeg forvente mens etter det, men jeg skjønner ikke helt de korte periodene og den forsiktige blødningen. Ved svangerskap 2 og 3 ble jeg gravid etter 1 Pergotime kur, og jeg skal prøve igjen når syklusen min er normal. Men jeg skjønner meg ikke helt på blødningene og hva som evt. skal regnes som mens?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258322-sen-abort-og-mens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Er det utelukket at du kan ha vært gravid igjen og hatt en meget tidlig abort? Jeg ville anbefale deg å vente med ny pergotime til du har hatt en normal menstruasjon. Hvis du ikke får normal syklus neste gangen heller, synes jeg du skal få en ny sjekk, helst hos gynekolog. Det som ble sett ved ultralyd som forestående eggløsning er nok så usikre tegn som det ikke kan legges så stor vekt på. Lykke til neste gangen. Da bør du kanskje få utført ultralyd når du er ca 7 uker? Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258322-sen-abort-og-mens/#findComment-2061519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.