Gå til innhold

Best med antidepressiva?

Anbefalte innlegg

østfoldkvinne

Hei. Min mann og jeg går til samtale hos psykolog hos familievernkontoret. Min mann har hatt, og har fortsatt problemer med depresjoner og aggressivitet, og har det man kan kalle milde rusproblemer med alkohol og marihuana.For et år siden søkte han hjelp for dette hos sin fastlege og hos kommunens ruskonsulent. Disse ble i felleskap enige om at han trengte antidepressiva.Legen forordnet Cipralex, som etter vår mening kun gjorde situasjonen verre. Han sa han følte seg altfor ovenpå, såpass at han mistet sin samvittighet og dømmekraft.Nå har han sluttet å ta disse pillene, og situasjonen er som før. Vår familieterapeut anbefaler han å forsøke en annen type antidepressiva, og forteller at alle leger er pliktige til å forordne minst 2 forskjellige typer før de har anledning til å henvise til psykolog.Stemmer dette? Etter min logiske sans å dømme skulle det vært helt omvendt, jeg tror mye hadde vært gjort om han fikk psykologisk behandling. Jeg er også forundret over at alle de 3 offentlige instansene vi har kontaktet for å få hjelp har anbefalt medikamenter som beste løsning. Det skal også være sagt at vi har en datter på 2 år, som etterhvert begynner å legge merke til farens humørsvingninger og min utrygghet. Finnes det ikke annen hjelp å få?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258330-best-med-antidepressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...