Mona1968 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hei. Jeg har prøvd min første kur med pergotime. Begynte dag 4 etter mens, og har 23/24 dagers syklus. Har tidligere tatt blodprøve for og sjekke eggløsning, og den var ok. Prøvde med eggløsningstest men den var negativ i den perioden som jeg egentlig skulle hatt eggløsning. Men lurer i ettertid på om jeg kan ha hatt eggløsning litt senere i perioden, da jeg fikk veldig stikkende smerter senere i syklusen? Hadde også veldig ømme og vonde bryster. Håpet at dette var graviditetssymtomer, men disse symptomene er nå borte. Tok en graviditetstest dag 27 i syklusen, men den var negativ. Trur derfor ikke jeg er gravid da jeg ikke lenger har noen symptomer på dette, og testen var negativ. Er nå veldig urolig da jeg ikke har fått mens, og har gått hele 10 dager over tiden! Har ellers alltid hatt veldig regelmessig mens. Jeg liker det ikke, og er redd det kan ha skjedd noe galt. Er det normalt og gå så lenge over tiden? Kan Pergotime rett og slett utsette en menstruasjonssyklus? Burde jeg bestille time hos gynekolog og sjekke meg? Jeg er 38 år og har ingen barn fra før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258357-forsinket-syklus-ved-pergotime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Du bør så absolutt ta en ny test. Du kan være eller ha vært gravid selv om testen på dag 27 var negativ. Det er ikke vanlig at pergotime kan endre noe videre på en i forveien normal syklus. Hvis testen er negativ og du ikke får menstruasjon, bør du få en sjekk før du igjen starter med pergotime. Du er 38 år og har ingen tid å spille. Lykke til neste gangen. Det er vist at pergotime kan bedre furktbarheten, også hos de som har normale menstruasjoner og eggløsninger. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258357-forsinket-syklus-ved-pergotime/#findComment-2061522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.