Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei jeg er 20 uker på veg (19+6) kansje mer i følge jordmor pga høyt sf-mål. Men til spørsmålet.Er det normalt å ha kynnere så tidlig. Skrev et innlegg på forumet graviditet, der ble jeg rådet til å ringe til legen. Jeg har ikke kynnere ofte 2-3 ganger om dagen kansje. trodde det var helt normalt jeg :) Jeg lurer også litt på om hva jeg skal gjøre vist jeg er i aktivitet når jeg får kynnere. Skal jeg sette meg ned å ta en pause eller kan jeg bare fortsette med feks hagearbeid og turgåing når jeg har en kynner (prøver å formulere meg så godt jeg kan he he )

Håper du får tid å svare meg. Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25837-kynnere-uke-20/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Kynnere är normalt och inte helt ovanligt att kjäna från vecka 18. Livmodern som är ett muskelorgan, gjör sammandragningar för att träna och förbereda sig inför förlossningen. Dessa kynnere kommer oftast efter fysisk ansträngning feks hagearbet som du själv beskriver det. Du kan tryggt fortsätta med denna aktivitet om de försvinner av sig självt. Skulle de bli mera varaktiga bör du givetvis stanna upp och evt vila. En generell regel är, att det är endast om kynnere är varaktiga, regelbundna och inte försvinner efter vila som de kan vara farliga och man därför skall kontakta doktor.

Du har endas 2-3 kynnere/dag och detta är alltså helt normalt och du behöver inte oroa dig över detta. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25837-kynnere-uke-20/#findComment-106836
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...