Gjest piller Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg har sjekket litt på hjemmesidene til Doktoronline.nor :kun for å skrive innlegg og se på/besvare innlegg.Viser seg at det er relativt mange som har hatt store problmer med netrapping av xanor(mye apstines og økt angst, panikk,søvnløshet,og stor grad av tilbakefall etter endt nedtrapping.Legen som svarte på innlegget anbefalte desuten at man skulle over på sobril(Vet ikke hva det er)Mot slutten av nedtrappingen og for noen mnd fremover tid.Gjelder dette også for min nedtrappingsplan?Hva slags medisiner bør jeg bruke for å holde meg sånn noen lunde symtom fri etteratt nedtrappingen er fullført,Jeg har jo snart prøvd alt som er tilgjengilig på norske apotek. (Eksempler som,sarotex,tolvon fluangsol,effexor,remeron,cipralex,zyprexa,serequel,truxal,valium,buspiron,anafranil,zoloft,sinequan, rivotril,tegretol,lyrica,seroxsat surmontil og sikkert mange flere jeg ikke husker for øyeblikket) Lurer derfor på om det finnes ett legemiddel som virker på meg og som vil holde angsten og uroen borte sånn att jeg kan begynne å leve igjen ikke bare eksistere.Fleste parten av de medisinene jeg nevnte over gir meg mange bivirkninger som fks. problemer med å tisse,impotens,ingen sexlyst,kraftig vektøkning(15 kilo på ett år)Blir deprimert bare ved tanken på att jeg kanskje må regne med å gå ytterlige opp i vekt.Jeg har gått til flere psykiatere,men alle bortsett fra en virket seriøst engasjert i å hjelpe meg med samtaler 1 gang i uka.Ble ikke satt på noen form for medikamenter av denne legen,bortsett fra sove medisinen zopiclone,men jeg måtte ha en kveldsdose på 15 mg og 10mg apodormfor å få sove.Denne kombinasjonen viste seg å være veldig god,Jeg klarte stortsett å sove 4.5,5timer.INyere tid har jeg brukt 20 mg stilnoct og 10mg apododorm dagelig.Føler ingen rus av disse medikamentene.Kan jeg fortsette med denne medisinen etter at jeg er trappet ned på xanor?Jeg har også prøvd gruppeterapi,men måtte forlate gruppen etter at jeg hadde vært der 3ganger.Klarte ikke å snakke åpent om min situasjon med ukjente menesker Håper at du synes det er greit att jeg skriver litt om hvordan jeg har det,Jeg liker ikke å snakke om alt dette, selv om det er til en profisjonel lege.Jeg føler meg direkte som en aviker.Jeg er den som aldri stiller i selskap der hvor det er mye folk,har følelsen av att andre kan se på meg att jeg sliter med ett psykisk problem og at det lyser lang vei at jeg er små gal der jeg står med skjelvende hender og stotrende tale,Dette har begrenset min mulighet til sosialt samver med andre ,som jeg forøvrig sliter ut med mitt medikament missbruk.Gjelder i hovedsak min mor.Jeg forventer ikke att ting skal ordne seg for meg i løpet av en mnd eller to,men att det på ett sett kanskje vil bli bedere enn nå. Ellers følger jeg planen til nedtrapping til punkt å prikke,denne gangen skal jeg vinne over xanoren og "dolcontinen#.SOm forøvrig ikke er tatt med i dette notatet,da jeg mener at xanoren er det middelet jeg er mest bekymret for å få tilbakefall av..Til nå har nedtrappingen av xanoren og dolcontinen gått etter forholdene bra,Har hatt en del ubehag i form av natlige oppvåkninger,svimelhet,oppkast lette kramper i leggene økt angst og smerte tilstand i bena,Dolcontinen har gjort meg så ogsi symtom fri.Er kjempe redd for at de karaftige absistentene skal komme etter som dosen gradvis blir redusert,(da dette skaper Fare for å begynne på nytt)Noe jeg er veldig opptatt av ikke skal skje som ved tidligere missbruk på 90 talletog tidlig på år 2001 og en ny episode av tilbakefall høsten 2004.Dette kan skyldes ett vanskelig skilsmisse høsten 2004. Har bestemt meg for att dette er siste mulighet for ett sundt og rikt liv.Hvilket er mitt, samt min families høyeste ønske og jeg skal klare det,uansett hvor tungt det blir.En ting er ihvertfall sikert!Aldri mer xanor. Jeg har skrevet ned denne listen for meg selv og for deg.for lettere og kunne beskrive hvordan jeg har det,og forhåpentligvis finne en permanent løsnig på mine psykiske lidelser. Legger ved notatet fra doktor Nils Håvard Dahl om det skulle være av interesse.Fant dette inlegget da jeg var innom dotoronline.no og synes artikkelen var ansvarklig og meget detaljert i forhold til min egen nedtrappingsplan. MBH stig Fromreide født 25.03.1971 MVH stig Fromreide.25.03.1971 Innlegget skrevet av Nils Håvard Dahl, psykiater i Psykiatri 12/12-2006 klokken 13:43 -------------------------------------------------------------------------------- Re: For mye xanor Dette er et helt ekstremt forbruk. Du kan trygt gå ned til 20 mg med en gang. Deretter kan du trappe ned med 2-3 mg hver uke inntil du er på 5-6 mg. Deretter kan du ta bort 1 mg per uke. Når du er nede i 3 mg, starter du med Sobril 15 mg x 3 som du står på under den siste nedtrappingen og i minst 3 mnd etter seponering av Xanor. - Nils Håvard Dahl, psykiater 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258509-zanor-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.