Gå til innhold

Konstant hodepine

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 26 år. I våres hadde jeg er periode på 7 uker der jeg daglig gikk med hodepine.Så tok jeg en synestest der jeg fikk påvist skjev hornhinne og fikk meg briller.Etter en ukes tid slapp hodepinnen helt.Vært uten hodepinne nå i 5 mnd,men så for en ukes tid siden begynte det igjen.Når har jeg hatt hodepinne i en uke og det er veldig plagsomt.Det virker som små elektriske støtt som kommer ca 10-12 ganger dalig og varer i kun 10 sekunder på ett bestemt punkt nesten på toppen av hodet på høyre side. Ved siden av disse støtene har jeg en trykkende konstant hodepine som kommer fra nakken og går opp i bakhodet på meg. Samtidig har jeg ett trykk på det høyre øyet. Det er dette øyet jeg har skjev hornhinne på. Ser ikke noe dårligere på dette øyet men bare trykk hele tiden som går ut i tinningen. Bruker brillene hele tiden men det ser ikke ut til å hjelpe mye.Har også vært plaget av stiv og vond nakke over lenger tid og har gått til massaje for dette, men en dag etter siste massasje begynte dette. Min almenntilstad ellers er det ikke noe galt med. Bare en trykkende hodepinne hele tiden.Hva kan dette skyldes? Bør jeg gå til lege eller bør jeg ta en ny synstest og få annen styrke i brillene,eller er det noe annet galt med meg? Er jo litt hypokonder og tror jo alltid det værste sånn som svuls og blodpropp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258549-konstant-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mener jeg skrev svar til deg for flere dager siden, men kanskje det ikke kom igjennom. Svarer derfor påny. vanligste årsaker til hodepine er stress, og/eller stiv nakke. Sistnevnte skyldes ofte mye sitting og jobb foran Pc. Dersom nakken din er stiv, bør du ikke bare få massasje. Du må ha styrketrening av de dypere og stabiliserende nakkemusklene. Dette gjøres best hos fysioterapeuter som har slynge-apparater; såkalt SET-trening. I tillegg bør fysioterapeut/ergoterapeut sjekke forholdene på arbeidsplassen din. "Farlig type hodepine" er gjerne ledsaget av kvalme og svimmelhet, og er gjerne værst om morgenen. Dersom du har noen av disse symptomene, bør fastlegen din vurdere om det skal taes bilder av hodet. Andre årsaker til hodepine rundt øynene kan være kronisk bihiule-betennelse; dette kan sjekkes med et CT-bilde. Høyt blodtrykk må også utelukkes. Kanskje bør det også gjøres en ny syns-sjekk? Viktig at du ikke begynner med daglige mengder Paracet; det kan på sikt gjøre vondt værre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258549-konstant-hodepine/#findComment-2065818
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...