Gå til innhold

FU: Hvem betaler dine p-piller/din prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

A: Du

B: Partneren din

C: Begge

Oppgi kjønn og alder, og gjerne pris på prevensjonen du bruker per mnd! Du kan godt være anonym:)

Skrevet

Jeg betaler mine p-piller.

Koster rundt 179 kr for tre mnd.

Skrevet

Jente, 23 år

Skrevet

Nå er det årevis siden jeg brukte p-pillen, men jeg betalte da jaggu både pillene og hormonspiralen da jeg brukte den selv!

Den tiden vi brukte kondomer var det han som sto for innkjøp og finansiering.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er jeg som betaler for prevensjonen min. Jeg har brukt litt forskjellig tidligere, nå går det i kondomer.

Det pussige er at jeg ikke liker å kjøpe dem i dagligvarebutikker eller på bensinstasjoner, det føles pinlig. Men på apoteket er det helt greit.

Gjest Flystripa
Skrevet

31 år, gift, felles økonomi, betales av felleskassa.

Skrevet

Rent teknisk er det vel stort sett jeg som betaler dem, siden det er jeg som henter dem på apoteket.

Men vi har felles økonomi, så sånn sett spiller det absolutt ingen rolle.

Gjest NTNU-studenten
Skrevet

Yasmin p-piller til ca 220 kr for 3 mnd er det som oftest jeg som betaler, siden det er jeg som er på apoteket og henter dem, men det hender jeg tar hans bankkort.

Skrevet

Vi er begge i 30-årene, jeg bruker spiral og vi har felles økonomi, så vi går aldri og regner på hvem som har betalt hva.

ylvali1365381015
Skrevet

Huffja, den tid er over at jeg må bruke pillen, heldigvis.

Vi benytter andre metoder nå, pillen kan jeg absolutt ikke tåle. Tror jeg kunne hatt flere venner fra den tiden om det ikke hadde vært for dem, for å si det litt dramatisk! ;-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er jeg som betaler for prevensjonen min. Jeg har brukt litt forskjellig tidligere, nå går det i kondomer.

Det pussige er at jeg ikke liker å kjøpe dem i dagligvarebutikker eller på bensinstasjoner, det føles pinlig. Men på apoteket er det helt greit.

Definerer du all prevensjon som "din prevensjon"? Siden du sier du betaler for prevensjonen din, og viser til kondomer?

Mener du at prevensjon pr. def er kvinners ansvar, da, eller?

Mener ikke å kverulere, altså - stusset bare over ordbruken din.

tzatziki1365380058
Skrevet

Den som henter, betaler. Nå koster det ikke noe særlig uansett, og dessuten har vi felles økonomi.

Hvis vi ikke hadde hatt det, og kostnader til prevensjon utgjorde noe særlig, så ville jeg helt klart forventet at vi skulle dele kostnadene. Begriper ikke hvorfor jeg skulle tatt alle kostnadene, prevensjon er da jammen like mye hans ansvar og interesse.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Definerer du all prevensjon som "din prevensjon"? Siden du sier du betaler for prevensjonen din, og viser til kondomer?

Mener du at prevensjon pr. def er kvinners ansvar, da, eller?

Mener ikke å kverulere, altså - stusset bare over ordbruken din.

"Definerer du all prevensjon som "din prevensjon"? Siden du sier du betaler for prevensjonen din, og viser til kondomer?"

Jeg bare svarer trådstarter på den måten h*n stiller spørsmålet. Jeg kunne like godt sagt "vår" prevensjon om p-piller, spiral og kondomer, siden det er den prevensjonen min mann og jeg bruker/han brukt. Siden vi bare har sex med hverandre er det en felles prevensjon, jeg skiller ikke mellom kondom og p-piller.

Begge deler er noe vi bruker for å ikke få barn.

Men det er jeg som sørger for at prevensjonen er i hus. Sikkert en vane fra den tiden jeg brukte p-piller og hormonspiral. Som den gangen er det jeg som stikker på apoteket for å skaffe det, selv om det nå er kondomer jeg kjøper.

Skrevet

Vi betaler jo sammen, for vi har felles økonomi.

Jeg er 26, går på Microgynon p-pille som koster ca 150,- pr mnd.

Skrevet

Vi betaler jo sammen, for vi har felles økonomi.

Jeg er 26, går på Microgynon p-pille som koster ca 150,- pr mnd.

(Pr 3 mnd, mener jeg)

Skrevet

Jente, 23. Bruker ikke prevensjon for tiden, men betalte p-pillene mine selv tidligere. Husker ikke prisen, men det var ingen svimlende utgift.

tzatziki1365380058
Skrevet

"Definerer du all prevensjon som "din prevensjon"? Siden du sier du betaler for prevensjonen din, og viser til kondomer?"

Jeg bare svarer trådstarter på den måten h*n stiller spørsmålet. Jeg kunne like godt sagt "vår" prevensjon om p-piller, spiral og kondomer, siden det er den prevensjonen min mann og jeg bruker/han brukt. Siden vi bare har sex med hverandre er det en felles prevensjon, jeg skiller ikke mellom kondom og p-piller.

Begge deler er noe vi bruker for å ikke få barn.

Men det er jeg som sørger for at prevensjonen er i hus. Sikkert en vane fra den tiden jeg brukte p-piller og hormonspiral. Som den gangen er det jeg som stikker på apoteket for å skaffe det, selv om det nå er kondomer jeg kjøper.

Da skjønner jeg hva du mener.

Jeg synes det er flaut å kjøpe kondomer uansett, jeg :) Har aldri vennet meg til det, men siden vi ikke bruker det til vanlig, er det uhyre sjelden jeg kjøper det nå for tida.

Og når jeg må, foretrekker jeg supern, sånn at jeg slipper å be om det av noen....

Synes det er temmelig komisk at det fremdeles føles sånn. Blir skikkelig hensatt til 16-års stadiet....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Da skjønner jeg hva du mener.

Jeg synes det er flaut å kjøpe kondomer uansett, jeg :) Har aldri vennet meg til det, men siden vi ikke bruker det til vanlig, er det uhyre sjelden jeg kjøper det nå for tida.

Og når jeg må, foretrekker jeg supern, sånn at jeg slipper å be om det av noen....

Synes det er temmelig komisk at det fremdeles føles sånn. Blir skikkelig hensatt til 16-års stadiet....

"Og når jeg må, foretrekker jeg supern, sånn at jeg slipper å be om det av noen...."

Jeg handler på et selvbetjeningsapotek, så jeg plukker det fra hylla selv. Det er vel derfor jeg syns det er greit å kjøpe dem der. Dessueten er det i mitt apotek voksne damer i kassa, i motsetning til dagligvarebutikken, der det gjerne er ungdommer. Enig i at det ikke burde ha noe å si, men sånn er det nå en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...