Gå til innhold

sliten mann

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg sliter med veldig vondt i bena,samt sterk angst og panikk anfall.Smertene i bena har jeg hatt i 12 år,men aldri fått stilt en diagnose som forklarer smertene.Jeg begynte da og selv medisinere meg selv med 30 mg ganger 3 dolcontin om dagen(Kjøpt på gata)Dette middelet er vist nok ganske ganske vanedanedannende,men jeg har prøvd alt av smertestillende,samt mye alternativ medisin som pysioterapi,psykiater,massasje uten at det gir meg noen smertelindring.Jeg er rettogslett avhengig av dolcontin for å fungere i daglivlivet.Ved siden av dette lider jeg av sterk panikk angst.Fikk i en periode xanor av min psykiateri perioden 1999-2000 samt fra høsten 2004.begynte på en fornuftig dose på 3-4 ganger xanor 1 mg om dagen.Dette fungerte veldig bra i begynnelsen,men etter en tid kom angsten/panikken tilbake.begynte da og selv medisinere meg selv og er nå oppe ii 25 til 30 ganger 2mg xanor idøgnet.Vet att dette er altfor store doser og kontaktet min fast lege for å få en nedtrappingsplan.Jeg følger denne til punkt å prikke for jeg vil av xanor for godt.Leste ett leserinnlegg av psykiater her på doktor online som mente at jeg burde over på 25mg 3 ganger dagelig med sobril de siste 3 ukene av nedtrappingimgen av xanor,samt at jeg skulle stå på denne medisinen i 2-3 mnd etter endt nedtrapping.(Hva er sobril og hva brukes det mot?.Skal jeg be fastlegen min om dette,eller er dette inkludert i denne formen for nedtrapping?Jeg går også på nedtrapping av dolcontin,men hva slags eventuelle medisiner kan få av smertestillende mot plagene i bena?Har prøvd alt i felleskatalogen fra A til Å ,samt ulike alternative begandlinger ingen ting fungerer bortsett fra dolcontin.Jeg har i det siste året ikke fått foreskrevet dolcontin av fast legen min,men kjøpt dette på gata i oslo til en veldig stiv pris i en god stund. nå.(vet godt at sette er ulovvlig),men hva skal jeg gjøre?Har fått tilbud om opphold på avrusnings klinikk,men jeg går for tiden på skole og vil nødig slutte på skolen.Jeg slter for tiden med alvorlige abstinenser som følge av nedtrappingen av xanor,med kvalme,oppkast,kramper,halusinasjoner,sterk angst,søvnløshet og følelsen av å være utenfor meg selv.Hade jeg vist at xanor var så tøff å gå av,ville jeg aldri begynt med dette middelet.Jeg har også slitt med søvnløshet pga angst i flere år(siden 1999)Tar i dag 10mg apodorm og 10 til 20 mg stilnoct for å få noen timer søvn i det hele tatt.Er redd for att disse medisinene skal bli seponert av legen min,men håper att dette ikke blir gjort da jeg aldri har tatt større doser en det jeg har beskrevet.Har med jevne mellomrom opphold i bruken av sovemeisiner,men blr da søvnløs i opptil 5-7 dager og dette går utover skole gangen.Har oså vært innlagt ved søvnlaberatoriet på røde kors klinikken for utredning,men fikk beskjed om at de ikke Kunne gjøre noe for meg Fikk beskjed om att dette måtte jeg kanskje lære meg å leve med.uproft Spør du megJeg har ved flere anledninger vært innlagt ved blakstad sykehus for mine angst og panikklidelse,og ble satt på en rekke medisiner som jeg framdeles bruker som eks.EFEXOR,REMEON,ZYPRREXA,TRUXSAL,NOZINAN,buspar,serequel,rivotril samt en rekke til jeg ikke har oversikt over,da jeg gradvis har sluttet med en del av medisinene.Gikk tundt og følte meg som en zombie.kan andre i min situasjon eller en lege ta seg tid til å se på dette inlegget.Må legge ttil at jeg responerte veldig godt på rivotril som sove og angst dempende middel.brukte da 1mg morgen,1mg midt på dagen og 2mg om kvelden.Sov som en sten i perioden jeg brukte dette middelet og hadde ingen missbrukstendenser.

eller overforbruk.Hilsen deprimert og rådvil mann!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258614-sliten-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...