Gjest angie85 Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Jeg har aldri hatt sex før, har liksom alltid tenkt at jeg vil vente til jeg møter en som betyr noe.. Men nå når jeg endelig har møtt en jeg bryr meg om, så tør jeg ikke likevel. Jeg har snakket med han om hvordan jeg føler det, og han var veldig forståelsesfull.Han har sagt at han ikke prøver noe før jeg har sagt at jeg er sikker på at jeg vil. Problemet er at jeg egentlig vil når jeg alene, men ikke når jeg er sammen med han. Jeg er jo litt småredd for at han skal bli lei av å være sammen med meg når han ikke får sex. Dette er jo så viktig for menn...Må jeg bare bite tennene sammen og ha sex? kanskje det da går over? (kan ikke komme på noe jeg har opplevd som kan være grunnen til det, er vel bare det at jeg alltid har holdt tilbake og nå klarer jeg ikke slippe meg løs) 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Kanskje du helt enkelt ikke er klar angie85. Alle er nok noe nervøse og tilbakeholdne den første/de første gangene en har sex. Det er nomalt og sikkert sånn det bør være? Men når vi føler oss klare så hopper vi alikavel over det hinderet som vi føler har vært der før. La følelsene dine styre der her du, er du ikke klar så er du ikke. Og skulle du miste din kjære pga. det så, vel, sånn er livet. Du vil sannsynligvis uansett ha mange kjærester før du endelig finner den du ønsker å dele resten av livet med. Når du en gang velger å ha sex så pass på deg selv, gi deg selv retten til å si ifra om ting du ikke liker, og liker. Sørg for prevensjon, og helst kondom til du er i et stabilt forhold over tid. Smurningen som gutter kan gi fra seg fra første sekund kan inneholde sedceller så du kan bli gravid selv om han ikke kommer i deg. Derfor er "hoppe av i svingen" også en svært usikker prevensjonsmetode. Så mitt råd er: vent med sex til du føler deg klar for det, for det kommer. Press deg ikke til å ha det, det står ikke skrevet noe sted når tid vi bør ha sex. 0 Siter
kvinnen20 Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 en mann som ikke vil ha deg fordi du vil vente med sex er en mann det ikke er værdt å beholde. tenk hvis du så hadde sex med ham. en måned senere finner dere ut at dere ikke passer for hverandre. hva tenker du da? du er ikke jomfru lengre, og jomfrudommen forsvant ved en filleting! jeg mener ikke at du må vente så lenge med alle for å være sikker på at det er den rette før du har sex. det eneste du oppnår da er å bli gammel uten mann. men hvis bare vil ha sex med "den rette", må du nok gjøre noe som å si at du ikke ønsker sex før et giftemål... 0 Siter
Gjest angie85 Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 en mann som ikke vil ha deg fordi du vil vente med sex er en mann det ikke er værdt å beholde. tenk hvis du så hadde sex med ham. en måned senere finner dere ut at dere ikke passer for hverandre. hva tenker du da? du er ikke jomfru lengre, og jomfrudommen forsvant ved en filleting! jeg mener ikke at du må vente så lenge med alle for å være sikker på at det er den rette før du har sex. det eneste du oppnår da er å bli gammel uten mann. men hvis bare vil ha sex med "den rette", må du nok gjøre noe som å si at du ikke ønsker sex før et giftemål... Jeg har ikke noe ønske om å vente på _den_ rette, grunnen til at jeg ikke har hatt det enda, er at jeg ikke har hatt et så nært forhold til noen at det kunne vært naturlig. Men det har jeg nå, og nå vil jeg, men tør ikke.. . (Skjønner meg ikke på mine egne følelser..) 0 Siter
kvinnen20 Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har ikke noe ønske om å vente på _den_ rette, grunnen til at jeg ikke har hatt det enda, er at jeg ikke har hatt et så nært forhold til noen at det kunne vært naturlig. Men det har jeg nå, og nå vil jeg, men tør ikke.. . (Skjønner meg ikke på mine egne følelser..) ikke noe lett den! du må bare vite at det ikke er noe lett å integrere teori i praksis. selv om man har lest aldri så mye om temaet, er det langt ifra alltid det blir sånn... 0 Siter
mumitrollet Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Skjønner at du er engstelig siden du aldri har gjort det. Bortsett fra det skjønner jeg ikke greia med den møydommen. Er den så mye å samle på, da? 0 Siter
Gjest nei og nix Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Ikke gjør det du skrev der. Bite i hop tennene og ha sex? Ikke bra. Da vil du få en negativ start på alt. Ikke noen skam å vente til du er klar psykisk og fysisk. Det er et slik mas og fokus på sex alltid. Flott at du ikke er en jente som har herja rundt med alt mulig. Mye mer respekt av en jente som ikke bare har sex for å ha sex, men faktisk vil ha det fordi det skal bety noe. Ta tiden du trenger. Er kjæresten din den rette så venter han til du er klar 0 Siter
flyvende teppe Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Veldig naturlig at du er redd dersom dette er noe du har ventet lenge på. Men det er ikke noe å være redd for!! Ta det litt gradvis. Dere kan jo kose og sånn uten å ha sex et par ganger. Men så ville jeg bare kjørt på og hoppet i det. Ikke ved å "bite tennene sammen" som du sier - det blir feil. Men ved å ta en sjanse, være åpen for at det kan bli bra, og ved å ikke tenke prestasjon - bare nytelse. Nyt å være nær en du har blitt glad i, og flyt med på bølgen uten å stoppe det som skjer. Dette klarer du fint - lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.