Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen av mine er planlagt. Men beste graviditet var når jeg fødte i oktober! De to andre ble født i desember og april...

Aprilbarnet mitt har litt høysnue (arv etter far, gutten er nå 22), mens de to andre ikke har snev av allergi.... (og de er 13 og 16 år)

Våren tror jeg er det beste. Jenta mi ble født på våren, og det er visst veldig bra for barna å få såpass mye sollys de første månedene som man da får, i motsetning til de som blir født på høsten. I tillegg var det nydelig å være nybakt mor og kunne trille tur "overalt" og bare slenge puppen ut, det kan umulig være like lett med kåper og greier.

Men sett i forhold til barnehagestart og permisjonsslutt, så er nok det beste å være født i juni-august.

Uansett så spiller det liten rolle. Forrige gang ville vi vel fått juni-barn hvis den satt på første forsøk, men så ble det mars i stedet. Denne gangen ville det vel blitt desember eller noe dersom det ble klaff på første forsøk, men når det blir gjenstår jo å se. ;)

Annonse

Planla å få barn på våren/forsokmmeren, og det har jeg fått - to ganger. Var jo fornøyd med dét :-).

Men det er fordeler ved å få barn enhver årstid, får du f.eks. på vinteren, får du fri hele sommeren og barnet er da allerede såpass stort at det er enklere å ha med på alle typer turer.

Graviditeten var planlagt, men at jeg fikk maibarn var tilfeldig.

Årets sommer var forferdelig varm og vi satt inne og prøvde å holde det så kjølig som mulig for han de 3 første månedene.

Hvis jeg kunne velge ville jeg heller ha barn om vinteren eller høsten.

De færreste får nok til å planlegge hvilken måned de skal bli gravide, men for barnets del synes jeg det er en fordel å kommme til verden ikke så altfor sent på året.

Har selv bursdag i romjulen, og synes ikke det var noen fordel å være yngst i klassen, enda vanskeligere hadde det blitt om jeg hadde vært umoden for alderen.

Gjest trultemor26

Jeg har alltid ønsket å få barn på våren. Jeg har selv bursdag på våren og det har vært helt knall.

Men ingen av barna våre har vært planlagte, så snuppa er født midt i fellesferien, ikke akkurat gunstig, og knerten kommer forhåpentligvis i januar, noe som er greit selv om det ikke er så gøy å gå høygravid rundt med juleforberedelsene.

Annonse

Forrige gang tenkte vi ikke særlig over når på året babyen ville bli født.

Denne gangen prøvde vi å få til et julibarn pga. studieåret mitt, og jammen hadde vi flaks. Termin 7.juli, så jeg går rett fra skolebenken og over i permisjon.

Her har ingenting vore planlagt, så eg har prøvd litt av kvart. Eg må nok seie at det kan vere ganske tungt å gå høggravid på varmaste sommaren, og at det kan vere trasig å ta med heilt nyfødte ut på hardaste vinteren. Så å føde på våren, det er ganske OK, faktisk :) Min første vart født midt i april, og det var eit fint tidspunkt.

De færreste får nok til å planlegge hvilken måned de skal bli gravide, men for barnets del synes jeg det er en fordel å kommme til verden ikke så altfor sent på året.

Har selv bursdag i romjulen, og synes ikke det var noen fordel å være yngst i klassen, enda vanskeligere hadde det blitt om jeg hadde vært umoden for alderen.

Det med alder til skolestart er faktisk eit poeng, i den grad ein kan tenke over slikt på førehand. Mange har det litt vanskeleg dei første åra. Det er lettare å vere blant dei største enn dei aller yngste...

Eg er spent sjølv, på om denne lille her drøyer til nyttår eller pressar seg inn i romjula.

Gjest annlovinda

Mine to er født i mai og desember.

Første gang tok det tid før jeg ble gravid, og andre gang satt det på første prøvemåned.

På sykhuset var det greiest med den desemberfødte, når jeg var der i mai, var det stappa fullt der, trangt.

Det som var trist med han som er født i desember, var at jeg faktisk (flere ganger, av div. mennesker) fikk kommentarer om at det kunne jo ikke være planlagt. Var jo nesten barnemishandling å få barn i desember. Stakkars 5 1/2 år når det var skole-start. Det syntes jeg var veldig trist å høre.

Jeg har tenkt at april må være ideelt, og har hatt det som mål. Men vårt første barn kom i juni og nå venter vi i februar.

Juni var ok, men det var en ekstrem varm sommer det året, så jeg ønsket han hadde kommet tidligere. Det var bl.a problematisk å skulle ta med en nyfødt ut i en svart vogn i 30 graders varme. Men det er sjelden så varmt her i juni, da..

Februar er kanskje ikke ideelt i forhold til å ta med en bitteliten ut i kulda, men man pakker dem jo inn deretter. Til gjengjeld er barnet ganske stort når sommeren kommer, man er blitt relativt godt kjent med det, og kan dra på sommerferie mens man evt. fremdeles fullammer.

Det er nok fordeler og ulemper med det meste. Forøvrig er begge mine svangerskap planlagte, men første gang kom vi litt for sent i gang til å få i april, slik jeg ønsket, og denne gangen traff vi (også) blink med en gang slik at det ble februar i stedet for april. Men pyttsann ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...