Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Våre tre var nøye planlgte, og kom sånn omtrent da vi planla at de skulle komme: i mars, mai og juni.

Den sommeren jeg fødte i slutten av juni, var det fryktelig varmt. Tungt å gå gravid, kunne ikke bade i forkant av fødselen og kunne ikke bade etterpå heller :-( Men jeg var knallbrun!!! Etter fødselen forsvant resten av sommeren i ammetåka!

Veldig greit å føde i mai. Da er det vår, og babyen blir en måned eller to før selve sommeren er der med varmen. Veldig greit da å amme - alltid mat tilgjengelig.

Ulempen i mars var at vinterjakka ble for liten, og føttene var hovne så vinterskoene ble for små!

Fortsetter under...

fuji1365380447

Jeg fikk snuppa midt i juli i år, og det var ikke å anbefale.

For det første var det knallvarmt å gå gravid på slutten, og for det andre var det en så varm sommer at vi måtte sitte nede i den (relativt) kjølige kjellerstua i en mnd for å gi henne en levelig temperatur.

Jeg gikk totalt glipp av årets vidunderlige sommer. Når jeg endelig kom ut av tåka og var klar for å gjøre ting, så hadde høstregnet satt inn...

Neste gang så vil jeg sikte meg inn på termin i mars-april. Da er de første mne overstått før sommeren begynner.

De færreste får nok til å planlegge hvilken måned de skal bli gravide, men for barnets del synes jeg det er en fordel å kommme til verden ikke så altfor sent på året.

Har selv bursdag i romjulen, og synes ikke det var noen fordel å være yngst i klassen, enda vanskeligere hadde det blitt om jeg hadde vært umoden for alderen.

Der er vi nok forskjellige. Jeg elsket å være den ngste i klassen.

Jeg har født i mai og i november.

Jeg synes det var best å få på høsten. Da jeg fikk i mai ble det straks sommer og jeg var inne med babyen hele sommeren.

Forskning viser at vårbarn(født i april og mai) er mere disponert for psykisk sykdom. Depresjoner, spiseforstyrrelser osv.

Skal se om jeg finner artikkelen.....

Annonse

Angela1365380318

Leste et sted at barn født på høsten levde i gjennomsitt et par mnd lengre en andre. Man anntok at det var fordi mødrene har tilgang på friske bær og frukt på sommeren da e var høygravide. Husker ikke hvor jeg leste det i farten, så er vanskelig å bedømme hvor seriøs undersøkelsen er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...