Gå til innhold

Brystsmerter

Anbefalte innlegg

Jeg har meget sterke brystsmerter (muskelsmerter) innimellom. Jeg fikk det første gang for i hvertfall 1-2 år siden, men nå er smertene veldig mye sterkere. Det er så vondt at jeg må ligge i stresslessen og puste kontrollert for å komme over det. Et par ganger har det vært så vondt at jeg har kastet opp!

Før hjalp det med et par Ibux, nå hjelper ikke det noe lenger. Det hjelper ikke med sånn smertestillende salve, og heller ikke med Pinex Forte. Jeg har også prøvd Zantac i tilfelle det er magesyre som plager meg.

De siste ukene har jeg merket meg at jeg (nå i hvertfall) har dette bare fredag og lørdag kveld, og har funnet ut at det muligens skyldes psykisk stress. Det er fordi samboeren min drikker for mye noen ganger. Han sitter hjemme og drikker seg full, og jeg er da bekymret hver kveld i helgene for at han skal drikke for mye igjen. Jeg er derfor "helt på tuppa" når det gjelder dette. Selv om han ikke gjør meg eller barna noe vondt når han drikker for mye, er det skadelig, og for meg ser det ut til at han er på god vei til alkoholavhengig.

Men, men, det er en lang historie. Spørsmålet mitt er egentlig: hva kan en lege hjelpe meg med når det gjelder brystsmertene mine? Finnes det "normale" smertestillende jeg kan få for å få bort smertene de gangene de kommer? Jeg gruer meg til julen nå fordi jeg er redd for smertene. Jeg har fortalt samboeren min dette, så han drikker kun noen få pils nå, så egentlig har jeg vel ingen grunn til bekymring. Likevel ligger det antageligvis i underbevisstheten. Hvis det i det hele tatt er derfor jeg har vondt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258669-brystsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...