Gjest prust Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Er litt oppgitt og sint og lei. Min mor og jeg var på konsert i kveld, hun hentet meg kvart på åtte. Jeg la minstejenta før jeg gikk, men hun hadde ikke sovnet. De to andre på 5 og 7 pleier å legge seg mellom 20 og 2030. Min mor og jeg kom hjem 2130. Da løp de to oppe, blide, men jeg så med et kvart øye at de var stup trøtte. Mannen min gidder rett og slett ikke legge dem! Dett skjer ofte, hvis jeg er ute på kvelden. Når jeg er hjemme, deler vi forsåvidt på leggingen, men det er ALLTID jeg som tar initiativet til legging av barna. Vet at jeg burde gått rett og lagt meg - men det ble til at jeg la ungene og gikk rett hit på DOL. Har ikke snakket med mannen min. Eldstemann på 7 har ennå ikke sovnet, og han har lang dag i morgen med skole og klasseavslutning på kvelden. Blir så irritert. Og jada... vi har vært uenige om andre ting også i dag... Jeg klarte midlertid å kutte ut dårlig humør tidligere i dag og glede meg over det nydelige været og kose meg med ungene. Men nå er jeg sur og trøtt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Skjønner godt at du er oppgitt. At du orker å ha en så ansvarsløs mann! Han må da forstå at han må bidra til fellesskapet, og at dere er partnere i dette? Tydelig at dere må ha en alvorsprat om dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2059552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hva sier han til sitt forsvar da? For jeg regner med at du konfronterer han med dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2059605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Skjønner godt at du er oppgitt. At du orker å ha en så ansvarsløs mann! Han må da forstå at han må bidra til fellesskapet, og at dere er partnere i dette? Tydelig at dere må ha en alvorsprat om dette... Jeg gikk og la meg i går kveld, uten å prate med ham. Han stod opp før jeg våknet og gikk på jobb. Vi snakket sammen i stad på telefonen, men begge var skikkelig sure i stemmen. Jeg er hjemme med femåringen i dag, men skal ut og handle julegaver om en time mens min mor passer jenta vår. Er ikke i julegavehumør i det hele tatt. Denne høsten har vært tung på mange måter, og jeg føler at mannen min liksom lukker seg helt inne og bidrar veldig lite til familiefellesskapet. Han har mye å tenke på i forhold til gamle og syke foreldre, men det daglige i forhold til ungene er det jeg som holder i gang. Og så gir han meg dårlig samvittighet når jeg "stikker av" fra leggingen en gang i blant og går på konsert (som i går) eller til ei venninne som jeg besøker maks to ganger i året, noe jeg skal i dag.... Nei, vi går litt på tverke for hverandre for tida :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2059608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hva sier han til sitt forsvar da? For jeg regner med at du konfronterer han med dette? Har ikke orket. Jeg la meg uten å snakke med ham i går, han stod opp før jeg våknet i dag og dro på jobb. Skrev en mail i stad om det, men han har ikke svart (han er på jobb, jeg er hjemme). Det han pleier å si, er at de hadde det så koselig, at de ikke virket trøtte osv. Men ungene fortalte at de hadde spilt data og sett på Cartoon (det siste er jeg ikke 100% sikker på forresten) - og det er ikke grunn nok for å være seint oppe, synes jeg :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2059612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Kjære prust,jeg synes du har skrevet så mange ganger om mannen din som ikke tar så stor del i hverdagen med barn og hjem som du ønsker. Jeg håper du kan sette deg ned med mannen din og få han til å skjønne at han må ta sin del av disse tingene. Og at han skjønner at han må bidra mer i hverdagen enn han åpenbart gjør i dag. Få ham til å forstå hvor viktig det er for deg at dere deler med på ansvaret med barna. at han aldri legger barna på eget initiativ synes jeg vitner om litt latskap og ansvarsfraskrivelse - for han veit jo at du gjør det uansett. Flere ganger når du har skrevet her inne synes jeg har kjent meg litt for godt igjen i mitt eget ekteskap(som nå er over), og det har ikke vært noen god magefølelse. Jeg håper dere finner ut av ting. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2059688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Kjære prust,jeg synes du har skrevet så mange ganger om mannen din som ikke tar så stor del i hverdagen med barn og hjem som du ønsker. Jeg håper du kan sette deg ned med mannen din og få han til å skjønne at han må ta sin del av disse tingene. Og at han skjønner at han må bidra mer i hverdagen enn han åpenbart gjør i dag. Få ham til å forstå hvor viktig det er for deg at dere deler med på ansvaret med barna. at han aldri legger barna på eget initiativ synes jeg vitner om litt latskap og ansvarsfraskrivelse - for han veit jo at du gjør det uansett. Flere ganger når du har skrevet her inne synes jeg har kjent meg litt for godt igjen i mitt eget ekteskap(som nå er over), og det har ikke vært noen god magefølelse. Jeg håper dere finner ut av ting. Lykke til! Takk, mariaflyfly, for at du skriver her til meg. Kjenner at tårene renner... Vi er veldig glade i hverandre, men han graver seg veldig ned i de vanskelige tingene i forhold til sine foreldre og sin hjemplass, pluss problemer på jobben - og har lite overskudd til hverdagslige ting. Han snakker lenge i telefonen hver dag og sitter lenge på dataen hver dag - med ting som har med hjemplassen å gjøre. Han lengter veldig etter å flytt dit. Men nå bor vi her. Barna er her. Livet vårt er her. Og det er her han burde ha tankene først og fremst. Han er veldig opptatt av at han ikke skal være noen tøffel som dilter etter kona og ikke tør å stå for egne ting. Han har en kamerat som han mener er altfor ettergivende overfor kona si. Er så veldig lei meg, og klarer innimellom å skyve det tunge bort. Men nå i dag er jeg ganske på felgen. Nå skal jeg avgårde og handle julegaver..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2059696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Takk, mariaflyfly, for at du skriver her til meg. Kjenner at tårene renner... Vi er veldig glade i hverandre, men han graver seg veldig ned i de vanskelige tingene i forhold til sine foreldre og sin hjemplass, pluss problemer på jobben - og har lite overskudd til hverdagslige ting. Han snakker lenge i telefonen hver dag og sitter lenge på dataen hver dag - med ting som har med hjemplassen å gjøre. Han lengter veldig etter å flytt dit. Men nå bor vi her. Barna er her. Livet vårt er her. Og det er her han burde ha tankene først og fremst. Han er veldig opptatt av at han ikke skal være noen tøffel som dilter etter kona og ikke tør å stå for egne ting. Han har en kamerat som han mener er altfor ettergivende overfor kona si. Er så veldig lei meg, og klarer innimellom å skyve det tunge bort. Men nå i dag er jeg ganske på felgen. Nå skal jeg avgårde og handle julegaver..... Åh, søte prust, jeg var litt redd du skulle bli sur fordi jeg var for ærlig. Men jeg har virkelig tenkt at det skurrer litt noen ganger når jeg har lest det du har skrevet. Kanskje en lang juleferie vil gjøre dere godt, at dere kan få tilbragt litt aleinetid sammen bare dere to og få snakket ut om ting. Jeg tror kanskje mannen din må innse at ekteskapet ikke handler om å underordne seg hverandre, men om å spille på lag. Hvis det er et prinsipp for han at han ikke skal være ettergivende overfor deg, synes jeg han har så feil fokus. Dere har vel være sammen veldig mange år, tror jeg? Da kjenner dere hverandre veldig godt, og burde kunne få luftet ut litt begge to. Du får kjøpe inn ei flaske Amarone og legge opp til en kveld bare for dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2059737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har ikke orket. Jeg la meg uten å snakke med ham i går, han stod opp før jeg våknet i dag og dro på jobb. Skrev en mail i stad om det, men han har ikke svart (han er på jobb, jeg er hjemme). Det han pleier å si, er at de hadde det så koselig, at de ikke virket trøtte osv. Men ungene fortalte at de hadde spilt data og sett på Cartoon (det siste er jeg ikke 100% sikker på forresten) - og det er ikke grunn nok for å være seint oppe, synes jeg :-( Har hatt et par runder her hjemme også ang. legging. Jeg er nok mye strengere enn han. Men det er kanskje fordi det også er jeg som tar morran. Synes du skal prøve å få snakka litt om det slik at han forstår hvorfor dette er viktig. Ikke bare for deg, men absolutt for barna også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2059826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Åh, søte prust, jeg var litt redd du skulle bli sur fordi jeg var for ærlig. Men jeg har virkelig tenkt at det skurrer litt noen ganger når jeg har lest det du har skrevet. Kanskje en lang juleferie vil gjøre dere godt, at dere kan få tilbragt litt aleinetid sammen bare dere to og få snakket ut om ting. Jeg tror kanskje mannen din må innse at ekteskapet ikke handler om å underordne seg hverandre, men om å spille på lag. Hvis det er et prinsipp for han at han ikke skal være ettergivende overfor deg, synes jeg han har så feil fokus. Dere har vel være sammen veldig mange år, tror jeg? Da kjenner dere hverandre veldig godt, og burde kunne få luftet ut litt begge to. Du får kjøpe inn ei flaske Amarone og legge opp til en kveld bare for dere. Ja, vi har vært sammen i over 15 år og kjenner hverandre godt. Vi har veldig ulik bakgrunn, og det er akkurat som om ulikhetene forsterkes nå når foreldrene våre blir gamle og vi ser at vi er den sterke generasjonen..... Vi ser veldig frem til ferie. Vi er slitne både fysisk og psykisk begge to, og håper på en oppladning av batteriene. Tror kanksje likevel det ville vært lurt om vi kunne ha pratet med noen uteforstående om det vi sliter med. Vi ba begge to om unnskyldning i ettermiddag. Vi var krasse mot hverandre i ord og mail og sms i løpet av dagen, men hadde det OK i ettermiddag. I kveld var det igjen jeg som fikk ungene i seng....halv ni.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2060625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Ja, vi har vært sammen i over 15 år og kjenner hverandre godt. Vi har veldig ulik bakgrunn, og det er akkurat som om ulikhetene forsterkes nå når foreldrene våre blir gamle og vi ser at vi er den sterke generasjonen..... Vi ser veldig frem til ferie. Vi er slitne både fysisk og psykisk begge to, og håper på en oppladning av batteriene. Tror kanksje likevel det ville vært lurt om vi kunne ha pratet med noen uteforstående om det vi sliter med. Vi ba begge to om unnskyldning i ettermiddag. Vi var krasse mot hverandre i ord og mail og sms i løpet av dagen, men hadde det OK i ettermiddag. I kveld var det igjen jeg som fikk ungene i seng....halv ni.... Kanskje dere ville hatt ok utbytte av å forsøke familieterapi. Mange venter for lenge med å søke profesjonell hjelp når de har problemer, dersom man tar tak i ting tidligere, er det større sjanse for å finne ut av ting. Høres ut som juleferien kan gjøre dere godt. Også synes jeg det er fint at dere skværa opp når dere hadde vært kjipe med hverandre. Men hadde mannen din være litt mer taktisk, hadde han scora noen ekstra poeng ved å få unga i seng i går, at han ikke skjønte det, a! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2060769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Kanskje dere ville hatt ok utbytte av å forsøke familieterapi. Mange venter for lenge med å søke profesjonell hjelp når de har problemer, dersom man tar tak i ting tidligere, er det større sjanse for å finne ut av ting. Høres ut som juleferien kan gjøre dere godt. Også synes jeg det er fint at dere skværa opp når dere hadde vært kjipe med hverandre. Men hadde mannen din være litt mer taktisk, hadde han scora noen ekstra poeng ved å få unga i seng i går, at han ikke skjønte det, a! Jeg trodde også han hadde skjønt at jeg tok det ganske tungt.... Men da jeg og eldstemann kom hjem fra skoleavslutningen halv ni (pappaen og jentene hadde gått hjem litt før åtte), satt han i stoeln og sov, med jentene på fanget - de så på Franklin.... :-)! Og jeg var litt urettferdig, pittelitt: Da jeg tok ungene for meg og begynte leggingen, tok han den mellomste. Men det var altså jeg som - igjen - tok initiativet. Men i dag henter han jentene og (forhåpentligvis) lager middag. Så skal vi på avsluting på kulturskolen halv sekv - og så skal mannen min og jeg på juelavslutning med noen venner - så da blir det barnevakten som skal legge englene. Vel - nok om dette for denne gang. Fint du ville høre på meg. Vi er sjelden langsinte, og gjør som regel opp før vi sovner. "La ikke solen gå ned over din vrede" er faktisk et klokt visdomsord! Og nå gleder vi oss til ferien! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2061436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg trodde også han hadde skjønt at jeg tok det ganske tungt.... Men da jeg og eldstemann kom hjem fra skoleavslutningen halv ni (pappaen og jentene hadde gått hjem litt før åtte), satt han i stoeln og sov, med jentene på fanget - de så på Franklin.... :-)! Og jeg var litt urettferdig, pittelitt: Da jeg tok ungene for meg og begynte leggingen, tok han den mellomste. Men det var altså jeg som - igjen - tok initiativet. Men i dag henter han jentene og (forhåpentligvis) lager middag. Så skal vi på avsluting på kulturskolen halv sekv - og så skal mannen min og jeg på juelavslutning med noen venner - så da blir det barnevakten som skal legge englene. Vel - nok om dette for denne gang. Fint du ville høre på meg. Vi er sjelden langsinte, og gjør som regel opp før vi sovner. "La ikke solen gå ned over din vrede" er faktisk et klokt visdomsord! Og nå gleder vi oss til ferien! God jul til deg og dine, prust! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2061475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moramora Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Skjønner deg kjempegodt! Superegoistisk av mannen din akkurat dette her da! Det er jo faktisk til barnas beste å få lagt seg når de skal tidlig opp dagen etter. Dere trenger kanskje en god prat sammen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2061850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moramora Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Åh, søte prust, jeg var litt redd du skulle bli sur fordi jeg var for ærlig. Men jeg har virkelig tenkt at det skurrer litt noen ganger når jeg har lest det du har skrevet. Kanskje en lang juleferie vil gjøre dere godt, at dere kan få tilbragt litt aleinetid sammen bare dere to og få snakket ut om ting. Jeg tror kanskje mannen din må innse at ekteskapet ikke handler om å underordne seg hverandre, men om å spille på lag. Hvis det er et prinsipp for han at han ikke skal være ettergivende overfor deg, synes jeg han har så feil fokus. Dere har vel være sammen veldig mange år, tror jeg? Da kjenner dere hverandre veldig godt, og burde kunne få luftet ut litt begge to. Du får kjøpe inn ei flaske Amarone og legge opp til en kveld bare for dere. Så koselig og varmt du skriver! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2061854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Så koselig og varmt du skriver! Åh, nå blei jeg glad hvis du virkelig mente det. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2061967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moramora Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Åh, nå blei jeg glad hvis du virkelig mente det. Takk Selvsagt mente jeg det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258692-legging-av-barna/#findComment-2062214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.