Gå til innhold

Gifte seg? eller bare bytte etternavn?

Anbefalte innlegg

Gjest Oss uten navn...

Jeg og samboeren min har bestemt oss for at vi aldri skal gifte oss. Men vi vil gjøre stas på forholdet vårt ved å ta hverandres etternavn, bare ikke akkurat med de første årene nå.

Så hvis _jeg_ heter Agnethe Frøya, og _han_ heter Petter Tromsvik vil vi ha navnene våre slik ca: Agnethe Frøya-Tromsvik og Petter Frøya-Tromsvik (Teite exempler på navn, men det får bare vær).

Hva syns dere om denne måten å gjøre det på? Og hva syns dere med strek mellom etternavnene? Har vi ikke bindestrek mellom dem, må nemlig det midterste navnet være et mellomnavn. Men vi ønsker å ha begge som etternavn da :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258698-gifte-seg-eller-bare-bytte-etternavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke? Jeg tok eksens etternavn da vi giftet oss og var lynsnar til å ta tilbake mitt eget da jeg skilte lag igjen og jeg kommer ikke til å endre navn flere ganger.

Men hvis dere vil det begge to så er det vel bare å gjøre det?

Annonse

Gjest Pallander

Hvorfor vil dere ikke gifte dere hvis dere skal dele livet sammen?

Ta i hvert fall å fiks en samboerkontrakt som dere har å støtte dere på hvis forholdet går ad undas. Ambefales.

Det er fint mulig å være prinsipielt imot ekteskap. Er det selv. Men det med navnebyttet var jo rart, det er jeg enig i. Eller var det ikke du som skrev det... Gidder ikke sjekke. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...