Gå til innhold

Utro med gift mann!

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Ærlig talt, det kan ikke være en saklig diskusjon når mange mener at man skal skjule at man har vært utro.

Åååånei, spar kjæresten for det.

SPAR kjæreresten heller for den som gjør det!

VÆR ÆRLIG!

Klart at du kan være saklig selv om du diskuterer med noen du er uenig med!

Skulle du bare diskutere med de som mener det samme som deg, så ble det ikke diskusjon, bare koseprating.

Du kommer mye lenger med saklighet, enn med skittkasting.

Klarer du ikke å argumentere for din sak, så er det ingen som tar deg alvorlig uansett.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Excelsion

17

• Babette

5

• Osiris

2

• Mary Poppins

2

Mest aktive i denne tråden

Klart at du kan være saklig selv om du diskuterer med noen du er uenig med!

Skulle du bare diskutere med de som mener det samme som deg, så ble det ikke diskusjon, bare koseprating.

Du kommer mye lenger med saklighet, enn med skittkasting.

Klarer du ikke å argumentere for din sak, så er det ingen som tar deg alvorlig uansett.

Jeg mener det å lyve for en partner er lite saklig.

Tydelig at du har lite moral innvendig.

Gjest Ulvinnen

Jeg mener det å lyve for en partner er lite saklig.

Tydelig at du har lite moral innvendig.

"Tydelig at du har lite moral innvendig"

Nå skifter du fullstendig fokus her. Jeg har ikke sagt noe om hva jeg mener er riktig og galt i denne saken.

Jeg har kritisert deg fordi du slenger dritt i stedet for å argumentere saklig.

Om det er usaklig eller ikke å ikke si noe til partneren om man er utro, det er en helt annen diskusjon.

Det jeg prøver å få frem, er at du og de som diskuter hva trådstarter skal gjøre, kan diskutere dette saklig med hverandre.

Men jeg ser jo nå at du ikke skjønner hva jeg vil frem til, så da er det ikke noen vits i å fortsette.

"Tydelig at du har lite moral innvendig"

Nå skifter du fullstendig fokus her. Jeg har ikke sagt noe om hva jeg mener er riktig og galt i denne saken.

Jeg har kritisert deg fordi du slenger dritt i stedet for å argumentere saklig.

Om det er usaklig eller ikke å ikke si noe til partneren om man er utro, det er en helt annen diskusjon.

Det jeg prøver å få frem, er at du og de som diskuter hva trådstarter skal gjøre, kan diskutere dette saklig med hverandre.

Men jeg ser jo nå at du ikke skjønner hva jeg vil frem til, så da er det ikke noen vits i å fortsette.

Herregud lille venn, saken er jo avsluttet for lengst..

Det er du som dro den opp.

Utro = Fortell..

Forteller man ikke, så leker man jo gud, fordi da styrer man livet til ett annet voksent menneske.

Det er jo det jeg har prøvd å få frem hele tiden..

Sannheten, som om dette er objektivt? Det er hennes subjektive mening om en som er utro, verken mer eller mindre. Og man trenger ikke å være ond selv om man er utro. Svak, kanskje, men ikke ond.

Og å trekke inn Satan får jeg grøsninger av.

Synes det er mye bedre å gi konstruktiv kritikk enn å strø om seg med utrykk som ond og Satan.

Kan jeg få dra inn en siste jeg har kommet på de siste dagene?

Hvis man lar være å fortelle, da velger man å styre man livet til ett annet menneske, er ikke det å leke gud da?

Kan jeg få dra inn en siste jeg har kommet på de siste dagene?

Hvis man lar være å fortelle, da velger man å styre man livet til ett annet menneske, er ikke det å leke gud da?

Jeg følger ikke resonnementet ditt. Mener du at man ved ikke å fortelle styrer livet til et annet menneske og dermed leker gud?

Jeg kan ikke skjønne annet enn at man uansett hva man gjør, kun styrer sitt eget liv. Hva andre gjør, velger de ut fra hvordan de reagerer enten på informasjon de får, eller hvordan folk oppfører seg mot dem.

Du mener altså at hvis jeg stjeler 100.000 fra arbeidsplassen min (økonomisk utroskap) uten å si noe, uten at jeg blir oppdaget og dermed går fri - så styrer jeg livet til sjefen min?

Eksemplene er nokså parallelle, for i begge tilfeller, dvs. seksuell og økonomisk utroskap, vil jeg bli plaget av dårlig samvittighet hvis jeg ikke sier noe til noen.

Velger jeg å legge kortene på bordet, får sjefen min et dilemma hvis vi samtidig antar at jeg er søkkandes god og uunnværlig i jobben og sitter med unik kompetanse.

Samtidig lettes min svarte samvittighet.

Og for meg vil det på en måte føles bedre om jeg får min straff og senere i livet kan si at jeg har sonet.

Annonse

Jeg følger ikke resonnementet ditt. Mener du at man ved ikke å fortelle styrer livet til et annet menneske og dermed leker gud?

Jeg kan ikke skjønne annet enn at man uansett hva man gjør, kun styrer sitt eget liv. Hva andre gjør, velger de ut fra hvordan de reagerer enten på informasjon de får, eller hvordan folk oppfører seg mot dem.

Du mener altså at hvis jeg stjeler 100.000 fra arbeidsplassen min (økonomisk utroskap) uten å si noe, uten at jeg blir oppdaget og dermed går fri - så styrer jeg livet til sjefen min?

Eksemplene er nokså parallelle, for i begge tilfeller, dvs. seksuell og økonomisk utroskap, vil jeg bli plaget av dårlig samvittighet hvis jeg ikke sier noe til noen.

Velger jeg å legge kortene på bordet, får sjefen min et dilemma hvis vi samtidig antar at jeg er søkkandes god og uunnværlig i jobben og sitter med unik kompetanse.

Samtidig lettes min svarte samvittighet.

Og for meg vil det på en måte føles bedre om jeg får min straff og senere i livet kan si at jeg har sonet.

Nei, jeg mener at en evenutell mann er ikke interessert i å ha ett forhold med en person som bedrar ham.

Og hvis man så gjør det, og lar være å fortelle, så nekter man mannen å ta valget selv, den som har bedratt tar valget for personen.

Uansett så vil den som har blitt bedratt gjerne ha valget om forholdet skal fortsette, ikke at du skal la være å si noe, bare for å bestemme at du MÅ fortsette forholdet.

Vet ikke om jeg hadde sagt noe. De av mine venninner som har hatt avstandsforhold over lengre tid har alle som en sine svin på skogen. Kanskje gjelder dette også din kjæreste... Særdeles idiotisk å bli med fyren på hotellrommet, men om du tror denne episoden fører til mindre alkohol og litt mer selvkontroll så er det jo ikke verdens undergang:)

Det jeg hadde bekymret meg mest for i din situasjon er:

1. Har noen andre kollegaer fått det med seg?

2. Kommer din kjæreste til å være med på festligheter innen din jobb og dermed møte denne mannen i fremtiden?

I så tilfelle hadde jeg ikke orket å holde kjeft. Det at din kjæreste ikke vet dette- om han må forholde seg til han andre på fest er en uggen tanke...

I utgangspunktet så var dette en lei tabbe og jeg tviler ikke på dine følelser for din kjæreste. har selv vært utro og lagt alle kort på bordet. Det er fristende å tenke at det er for mye å tape ved å fortelle, men jeg valgte å fortelle det til tross for at jeg kunne miste han.

Jeg vil jo helst kunne møte blikket hans. Hemligheter er ikke det helt store i et forhold.

"Vet ikke om jeg hadde sagt noe. De av mine venninner som har hatt avstandsforhold over lengre tid har alle som en sine svin på skogen. Kanskje gjelder dette også din kjæreste."

Dette er det dårligste argumentet jeg har hørt på lenge. Fordi du kjenner noen med frynsete moral, og i tilfelle kjæresten hennes kanskje er utro, så er det like greit at hun er utro også, liksom. Hallo?

Nei, jeg mener at en evenutell mann er ikke interessert i å ha ett forhold med en person som bedrar ham.

Og hvis man så gjør det, og lar være å fortelle, så nekter man mannen å ta valget selv, den som har bedratt tar valget for personen.

Uansett så vil den som har blitt bedratt gjerne ha valget om forholdet skal fortsette, ikke at du skal la være å si noe, bare for å bestemme at du MÅ fortsette forholdet.

Hvis utfallet er gitt på forhånd, kan man vel knapt nok snakke om noe valg. Altså hvis man vet at partneren aldri vil tilgi utroskap, vet man at det å fortelle er ensbetydende med at det blir slutt.

Det er synd at såpass mange ser ut til å mangle evnen til å tilgi.

Når det er sagt, finnes det også situasjoner hvor jeg mener det er riktig å fortelle om utroskap: La oss si at et par har vært gift i mange år, og sexen foregår alltid under dyna og med lyset av, etter konas ønske.

Hun er drepende kjedelig i senga, nekter å snakke om det og nekter å forandre på noe og å prøve nye ting.

Mannen prøver og prøver, men hun er like uinteressert.

Dette går selvsagt ut over forholdet.

Så treffer han ei som han havner til sengs med og som realiserer alle hans drømmer.

I dette tilfellet synes jeg det er riktig å fortelle. Det vil bli krise på hjemmebane, men denne krisen kan bli begynnelsen til en endring. Endelig forstår hun at man både er to om å skape et godt forhold, og to om å bryte det ned.

Hun raser antakelig rett ned i kjelleren, men kanskje kanskje kan utroskapen vekke henne og gi forholdet en sjanse - og som par kan de komme styrket ut etter en slik krise.

Hvis utfallet er gitt på forhånd, kan man vel knapt nok snakke om noe valg. Altså hvis man vet at partneren aldri vil tilgi utroskap, vet man at det å fortelle er ensbetydende med at det blir slutt.

Det er synd at såpass mange ser ut til å mangle evnen til å tilgi.

Når det er sagt, finnes det også situasjoner hvor jeg mener det er riktig å fortelle om utroskap: La oss si at et par har vært gift i mange år, og sexen foregår alltid under dyna og med lyset av, etter konas ønske.

Hun er drepende kjedelig i senga, nekter å snakke om det og nekter å forandre på noe og å prøve nye ting.

Mannen prøver og prøver, men hun er like uinteressert.

Dette går selvsagt ut over forholdet.

Så treffer han ei som han havner til sengs med og som realiserer alle hans drømmer.

I dette tilfellet synes jeg det er riktig å fortelle. Det vil bli krise på hjemmebane, men denne krisen kan bli begynnelsen til en endring. Endelig forstår hun at man både er to om å skape et godt forhold, og to om å bryte det ned.

Hun raser antakelig rett ned i kjelleren, men kanskje kanskje kan utroskapen vekke henne og gi forholdet en sjanse - og som par kan de komme styrket ut etter en slik krise.

Selvfølgelig, jeg er enig med deg.

Utroskap er ikke døden, men man MÅ fortelle det.

Men uansett så vil jeg tro (naiv) at typen forteller meg først, før han går til andre..

Men tror vi er enige altså..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...