Gå til innhold

Jeg vil ikke at kjæresten skal opereres!

Anbefalte innlegg

Gjest mandarin82

Jeg vil ikke at kjæresten skal opereres!!

Hei! Kjæresten min har arr i ansiktet etter en bilulykke da han var liten. Men han har plagdes over dette hele livet, og har veldig lyst til å gjøre noe med det. Men jeg vil ikke at han skal endre på det, jeg er glad i han som han er, de er en del av personligheten hans og gjør han spesiell.Jeg prøver å overbevise han på alle måter jeg kan for å få han til å endre mening, men det nytter liksom ikke.. Hva skal jeg si\gjøre? Eller skal jeg bare la han gjøre som han vil? Han er jo en voksen mann, og respektere individets frihet og alt det der... Men det er JEG som ser mest på han...

Fortsetter under...

Du respekterer hans frihet men argumenterer likevel med at det er du som ser mest på ham?

Herregud. Hvor gammel er du? Hvis nicket ditt har noen mening er du 24 år gammel, og likefullt høres du ut som en furten 9-åring som syter over at noen fikler med barbidokka di.

Det er utrolig hva man skal lese.

Det er da klart at han bør få operere seg hvis han føler det er det rette for seg, uten negativ holdning fra deg.

"JEG ser mest på ham" sier du.

Har du tenkt på at han ser seg seg i spegler opptil flere ganger om dagen, og at han kan skjemmes ille av disse arrene. At de kan være en jevn påminnelse om traume som hendte ham en gang?

Han vil ordne opp i noe som du selv forteller at han har lidd av i mange år.

Du bør si til ham at du elsker ham slik han er og ser ut, men at du støtter ham hvis han vil operere.

Her er det faktisk ikke viktig hva du synes, det er hans følslser som skal telle.

Annonse

Gjest mandarin82

hva vil du mest?

1. se din elskede plages av sitt utsende og gå og ha det vondt med seg selv. bare fordi du vil det.

eller

2. la han ta opperasjonen og få mere selvtillitt og føle seg bra. og bli sikkrere på seg selv,

Det har jo vist seg at flere som tar plastiske operasjoner innbiler seg at de skal bli "nye" mennesker og at alt skal bli så mye bedre, men etter operasjonen viser deg seg at det ikke har skjedd (og da blir det kanskje enda vanskeligere å leve med den selvfølelsen) Det er de "indre" sårene man må lege for å få det bedre med seg selv, ikke de ytre..

Men jeg er jo glad i han, og må vel støtte han hvis det er dette han vil.

Gjest mandarin82

Du respekterer hans frihet men argumenterer likevel med at det er du som ser mest på ham?

Herregud. Hvor gammel er du? Hvis nicket ditt har noen mening er du 24 år gammel, og likefullt høres du ut som en furten 9-åring som syter over at noen fikler med barbidokka di.

Det er utrolig hva man skal lese.

Det der var en unødvendig kommentar. Jeg ser ikke på han som min lille dukke heller! Men jeg må få lov å fortelle han hva jeg mener når jeg tror han er i ferd med å gjøre et feilgrep...

Annonse

Det der var en unødvendig kommentar. Jeg ser ikke på han som min lille dukke heller! Men jeg må få lov å fortelle han hva jeg mener når jeg tror han er i ferd med å gjøre et feilgrep...

Du evner ikke å sette deg inn i at det du ser på som et feilgrep, kan være det rette for en annen person.

Mannen min fikk foretatt en liten og en litt større operasjon i år som var delvis av kosmetisk art, i alle fall den ene. Det var ikke nødvendig for meg, jeg tenker nesten ikke over at noe er forandret nå. Men det var noe som etter hvert ble viktig for han selv, og da var det selvsagt riktig av ham å gjøre det. Og ikke noe jeg la meg bort i.

Og jeg må få lov til å fortelle en umoden jenteunge at det ikke nytter å fly rundt og buhue og akke seg over en kjæreste som skal gjøre et inngrep, for vi må da vite at det er du som ser på ham mest.

Buhu.

Det verste er at du ikke er 12.

Gjest ruskeshara

Det har jo vist seg at flere som tar plastiske operasjoner innbiler seg at de skal bli "nye" mennesker og at alt skal bli så mye bedre, men etter operasjonen viser deg seg at det ikke har skjedd (og da blir det kanskje enda vanskeligere å leve med den selvfølelsen) Det er de "indre" sårene man må lege for å få det bedre med seg selv, ikke de ytre..

Men jeg er jo glad i han, og må vel støtte han hvis det er dette han vil.

jeg mener personlig at er det skader de vil rette på, som arr, så er det greit med plastisk kirurgi, sliter selv med store arr etter en opperasjon jeg måtte ta. det er noe helt anderledes enn en nese du er født med. jeg er meg, men arrende er ikke meg, for de kom senere. er ikke født med dem. hvis du skjønner?

Gjest Humlepungen

Du er ikke litt redd for at flere jenter skal se på han etter han har fått fikset på arret sitt da? Er det grunnen til at du helst vil at han skal ha arr?

Hvis dette er noe som plager han, synes jeg du bør støtte han i dette. Ikke motsett deg operasjonen. Si gjerne din mening, men støtt han. Det hadde i hvert fall jeg gjort.

Gjest mandarin82

jeg mener personlig at er det skader de vil rette på, som arr, så er det greit med plastisk kirurgi, sliter selv med store arr etter en opperasjon jeg måtte ta. det er noe helt anderledes enn en nese du er født med. jeg er meg, men arrende er ikke meg, for de kom senere. er ikke født med dem. hvis du skjønner?

Ja, jeg skjønner det... Og etter den enstemmige reaksjonen jeg har fått her inne, må jeg vel bare smile og støtte han tenker jeg;)

Ørkenvandreren

Hvis du vet at han plagdes med dette hele livet - et arr som alle han møter ser - så fatter jeg ikke at ikke du støtter ham.

Det burde være viktigere sider ved ham som gjør at du deler livet med ham, enn et arr i ansiktet.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...