Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Mette

Jeg har et spørsmål ang underlivs smerter.

Har i nøyaktig et år hatt smerter i underlivet som har blitt verre og verre. Det begynte med smerter bare under sex(stikk smerter under orgasme) Etter en stund kom smertene lenger ned( bak skambeinet) og det er veldig vondt hele tiden. Noen ganger kan det virke som om det blir verre etter vannlating og ved press mot underlivet( ved press kommer en sitrende følelse) Smertene kjennes ut som de er i blære\ urinveier, det er liksom en lang smerte. Har levert flere urinprøver uten funn ( bare litt blod før dyrking) Har også vært til undersøkelse med ultralyd innvendig av underlivet, samt sjekket urinveiene innvendig, uten funn.( eneste som har kommet fram er stor livmor, har smerter i endetarmen,fordi livmoren presser på der) Venter nå på time til en kikkehull operasjon i navlen, men det er lang ventetid, derfor skriver jeg tildeg, fordi jeg blir mer og mer redd for kreft..

mvh pjusski

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258893-endometroise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du skriver endometriose som overskrift og det er absolutt en mulighet. Slike forandringer vil man sjelden kunne se ved ultralyd. Var det kreft på eggstokkene ville man ha sett det ved ultralyd. Livmorhalskreft gir ikke slike smerter og vil vanligvis fanges opp tidlig ved celleprøve. Kreft i livmorhulen gir normale blødninger og forekommer sjelden hos kvinner under 50 år.

Så jeg synes du minst av alt skal tenke på kreft og rolig avvente laparoskopien.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258893-endometroise/#findComment-2061530
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Mette Moen, Gynekolog

Du skriver endometriose som overskrift og det er absolutt en mulighet. Slike forandringer vil man sjelden kunne se ved ultralyd. Var det kreft på eggstokkene ville man ha sett det ved ultralyd. Livmorhalskreft gir ikke slike smerter og vil vanligvis fanges opp tidlig ved celleprøve. Kreft i livmorhulen gir normale blødninger og forekommer sjelden hos kvinner under 50 år.

Så jeg synes du minst av alt skal tenke på kreft og rolig avvente laparoskopien.

Beklager, det skulle ha stått at kreft i livmorhulen gir unormale blødninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258893-endometroise/#findComment-2077287
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...