Gå til innhold

Hvilken musikk hørte dere på å 80-tallet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mimrer litt fra denne epoken. Husker at jeg hørte mye på Michael Jackson og AHA

Hvilke låter og landeplager husker dere best fra epoken?

Skrevet

Jeg var durkdreven Maiden-fan på 80-tallet. Kjøpte min første kassett med dem da jeg var 8-10 år gammel, og falt pladask.

Hørte kun på hardrock og metal på 80-tallet.

Men jeg har fortsatt mareritt om enkelte av landeplagene fra den tida. Modern Talking står fortsatt som noe av det verste som har skjedd verden siden A-bomben.

Skrevet

Jeg var durkdreven Maiden-fan på 80-tallet. Kjøpte min første kassett med dem da jeg var 8-10 år gammel, og falt pladask.

Men jeg har fortsatt mareritt om enkelte av landeplagene fra den tida. Modern Talking står fortsatt som noe av det verste som har skjedd verden siden A-bomben.

Bruce Springsteen, Queen og sikkert en del norsk og svensk.

Skrevet

Jeg hørte mest på AHA og Michael Jackson. Var litt innom Belinda Carlisle, Sandra og Samantha Fox, men særlig Samantha Fox var påprakk fra broren min som syntes hun var sååå bra. Han hadde diger plakat av henne på rommet, av det knapt påkledde slaget.. :o)

Skrevet

Og så husker jeg at venninna mi var hekta på modern talking og Whitney Houston. Av uviss grunn hørte jeg også en del på Muffe og Gækki.

Skrevet

the Cure, the Smiths, Depeche Mode, Spandou Ballet, deLillos, a-ha, Blondie, U2, Raga Rockers, Jokke,

Skrevet

Har alltid vært altetende innen musikk.

Modern Talking, Whitney Houston, Wham, Chicago, Kiss og Ozzy var de jeg hørte mest på. Ellers det meste! 10 i skuddet?!

Skrevet

Jeg hadde dilla på Kim Larsen og ikke minst Stavangerensemblet. Annie Lenox - og Cher (da som nå).

Skrevet

"you're my heart (poff!)

you're my soul (poff!)"

Joda, flere som får veldigveldig smertefulle flashbacks fra tid til annen.

hare1365380455
Skrevet

W.A.S.P., Bon Jovi, A'ha, Duran duran, Nick Kershaw, Madonna.... :)

hare1365380455
Skrevet

Har alltid vært altetende innen musikk.

Modern Talking, Whitney Houston, Wham, Chicago, Kiss og Ozzy var de jeg hørte mest på. Ellers det meste! 10 i skuddet?!

Wham, ja. De hørte jeg også litt på.

Skrevet

Sent på 80 tallet:

Madonna

Rick Astley

Pet Shop Boys

Kylie Minogue

New kids on the block

Donna Summer

Skrevet

Åh, kan nesten ikke plukke ut noen få - 80-tallet var "mitt" tiår, og musikk var (og er) en svært viktig ingrediens i livet. Jeg har hylle på hylle med kassetter, singler og LPer (mye av det er senere også anskaffet i CD-format); av de mer eller mindre typiske 80-tallsartistene er det vel a-ha, Spandau Ballet, U2, Deep Purple, Paul McCartney solo, Robbie Robertson, The Mission, Talk Talk, Jean Michel Jarre, Human League, Madonna, Propaganda, Matt Bianco, Ole I'Dole, Supertramp, Duran Duran, WHAM!, Eurythmics, Peter Gabriel, Prince, Michael Jackson, King, Tina Turner, Dead or Alive, Talking Heads, Depeche Mode... og så alle one-hit-wonders på Ti i Skuddet, da! 80-tallet var stort for samleplateprodusenter. ;) (de første var "kule", da var det ofte coverversjoner av sangene pga. rettighetspolitikk. :D ).

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg hadde min store oppdagelse av Bruce Springsteen med "The River" i 1980, han har fulgt meg sida.

Samme gjelder for The Clash som ga ut årets beste plate i 1980, "Sandinista". Jeg oppdaga de det året.

Rundt 1983-84 oppdaga jeg U2.

Var en del hekta på Frank Zappa i første halvdel av 80-tallet før jeg hadde min reoppdagelse av han rundt 1992-93.

The Specials, Talking Heads, Ultravox.

Hørte mye på Steve Harley utover 80-tallet selv om jeg vel egentlig oppdaga han rundt midten av 70-tallet.

Phil Lynott og Thin Lizzy oppdaga jeg i 1986, samme året som Lynott døde. Var litt treg av meg der. :-)

Jonas Fjeld Band.

Mods og Stavangerensemblet. Jeg var helt hekta på Stavangerrock en periode rundt den tida da jeg var russ.

Alle de forskjellige bandene til Henning Kvitnes, Young Lords, Next Step og hva de nå het alle sammen.

Caloni Makaroni
Skrevet

På 80-tallet gikk det mest i Mikkel rev, Hjulene på bussen og Tre små kinesere for min del :P

Skrevet

På 80-tallet gikk det mest i Mikkel rev, Hjulene på bussen og Tre små kinesere for min del :P

For meg også i grunn - men det kom av at jeg sang for datra mi som nå er 23 - hehe

Skrevet

Jeg var altetende:

Prince

U2

Madonna

The Cars

Nino d'angelo

Annie Lennox

Wham

Raga Rockers

Was (not was)

Midnight Oil

Bruce Springsteen

Alphaville

Cutting Crew

Joe Cocker

Tidlig REM

og masse anna...

For ikke å glemme "klassikere" som "Tarzan boy" og Woodpeckers from Space" (noen som husker de sangene???)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...