Gjest Aviaana Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Mimrer litt fra denne epoken. Husker at jeg hørte mye på Michael Jackson og AHA Hvilke låter og landeplager husker dere best fra epoken? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Jeg var durkdreven Maiden-fan på 80-tallet. Kjøpte min første kassett med dem da jeg var 8-10 år gammel, og falt pladask. Hørte kun på hardrock og metal på 80-tallet. Men jeg har fortsatt mareritt om enkelte av landeplagene fra den tida. Modern Talking står fortsatt som noe av det verste som har skjedd verden siden A-bomben. 0 Siter
fresja Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Jeg var durkdreven Maiden-fan på 80-tallet. Kjøpte min første kassett med dem da jeg var 8-10 år gammel, og falt pladask. Hørte kun på hardrock og metal på 80-tallet. Men jeg har fortsatt mareritt om enkelte av landeplagene fra den tida. Modern Talking står fortsatt som noe av det verste som har skjedd verden siden A-bomben. Bruce Springsteen, Queen og sikkert en del norsk og svensk. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Jeg hørte mest på AHA og Michael Jackson. Var litt innom Belinda Carlisle, Sandra og Samantha Fox, men særlig Samantha Fox var påprakk fra broren min som syntes hun var sååå bra. Han hadde diger plakat av henne på rommet, av det knapt påkledde slaget.. ) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Og så husker jeg at venninna mi var hekta på modern talking og Whitney Houston. Av uviss grunn hørte jeg også en del på Muffe og Gækki. 0 Siter
Gjest fin tid Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 the Cure, the Smiths, Depeche Mode, Spandou Ballet, deLillos, a-ha, Blondie, U2, Raga Rockers, Jokke, 0 Siter
tula Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Har alltid vært altetende innen musikk. Modern Talking, Whitney Houston, Wham, Chicago, Kiss og Ozzy var de jeg hørte mest på. Ellers det meste! 10 i skuddet?! 0 Siter
flisa Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Jeg hadde dilla på Kim Larsen og ikke minst Stavangerensemblet. Annie Lenox - og Cher (da som nå). 0 Siter
muriel Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Jeg var durkdreven Maiden-fan på 80-tallet. Kjøpte min første kassett med dem da jeg var 8-10 år gammel, og falt pladask. Hørte kun på hardrock og metal på 80-tallet. Men jeg har fortsatt mareritt om enkelte av landeplagene fra den tida. Modern Talking står fortsatt som noe av det verste som har skjedd verden siden A-bomben. "you're my heart (poff!) you're my soul (poff!)" Joda, flere som får veldigveldig smertefulle flashbacks fra tid til annen. 0 Siter
muriel Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Motorhead. Maiden. Mötley. Metallica. Og sånt :-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 W.A.S.P., Bon Jovi, A'ha, Duran duran, Nick Kershaw, Madonna.... 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Har alltid vært altetende innen musikk. Modern Talking, Whitney Houston, Wham, Chicago, Kiss og Ozzy var de jeg hørte mest på. Ellers det meste! 10 i skuddet?! Wham, ja. De hørte jeg også litt på. 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Sent på 80 tallet: Madonna Rick Astley Pet Shop Boys Kylie Minogue New kids on the block Donna Summer 0 Siter
birdie Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Åh, kan nesten ikke plukke ut noen få - 80-tallet var "mitt" tiår, og musikk var (og er) en svært viktig ingrediens i livet. Jeg har hylle på hylle med kassetter, singler og LPer (mye av det er senere også anskaffet i CD-format); av de mer eller mindre typiske 80-tallsartistene er det vel a-ha, Spandau Ballet, U2, Deep Purple, Paul McCartney solo, Robbie Robertson, The Mission, Talk Talk, Jean Michel Jarre, Human League, Madonna, Propaganda, Matt Bianco, Ole I'Dole, Supertramp, Duran Duran, WHAM!, Eurythmics, Peter Gabriel, Prince, Michael Jackson, King, Tina Turner, Dead or Alive, Talking Heads, Depeche Mode... og så alle one-hit-wonders på Ti i Skuddet, da! 80-tallet var stort for samleplateprodusenter. (de første var "kule", da var det ofte coverversjoner av sangene pga. rettighetspolitikk. ). 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Jeg hadde min store oppdagelse av Bruce Springsteen med "The River" i 1980, han har fulgt meg sida. Samme gjelder for The Clash som ga ut årets beste plate i 1980, "Sandinista". Jeg oppdaga de det året. Rundt 1983-84 oppdaga jeg U2. Var en del hekta på Frank Zappa i første halvdel av 80-tallet før jeg hadde min reoppdagelse av han rundt 1992-93. The Specials, Talking Heads, Ultravox. Hørte mye på Steve Harley utover 80-tallet selv om jeg vel egentlig oppdaga han rundt midten av 70-tallet. Phil Lynott og Thin Lizzy oppdaga jeg i 1986, samme året som Lynott døde. Var litt treg av meg der. :-) Jonas Fjeld Band. Mods og Stavangerensemblet. Jeg var helt hekta på Stavangerrock en periode rundt den tida da jeg var russ. Alle de forskjellige bandene til Henning Kvitnes, Young Lords, Next Step og hva de nå het alle sammen. 0 Siter
Gjest mimsemoms Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Drama, Alphaville husker jeg i alle fall. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 På 80-tallet gikk det mest i Mikkel rev, Hjulene på bussen og Tre små kinesere for min del 0 Siter
flisa Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 På 80-tallet gikk det mest i Mikkel rev, Hjulene på bussen og Tre små kinesere for min del For meg også i grunn - men det kom av at jeg sang for datra mi som nå er 23 - hehe 0 Siter
KaVa Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Jeg var altetende: Prince U2 Madonna The Cars Nino d'angelo Annie Lennox Wham Raga Rockers Was (not was) Midnight Oil Bruce Springsteen Alphaville Cutting Crew Joe Cocker Tidlig REM og masse anna... For ikke å glemme "klassikere" som "Tarzan boy" og Woodpeckers from Space" (noen som husker de sangene???) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.