Gå til innhold

Hva synes du?

Gjest var det dumt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er syk for tida, og ringte og tok en egenmeldingsdag i dag. Men av ulike grunner var jeg nødt til å dra på butikken akkurat i dag, siste frist for forskjellige ting etc.

Selvsagt måtte jeg møte på mange av de jeg jobber med, sa bare "hei" så fikk ikke forklart meg. Blant annet den personen jeg hadde snakket med ang. sykedag.

Har man "lov" til å gjøre slike ærend når man har egenmeldingsdag? Selv om jeg greide den handleturen, var jeg kjempesliten da jeg kom hjem. Greier ikke å gå en hel dag på jobb.

Skrevet

Ut må man jo. Man kan klare å kjøpe inn litt mat eller gå på posten, selv om man ikke orker å gå på jobb. Spørs jo hva slags jobb man har da.

Skrevet

Ut må man jo. Man kan klare å kjøpe inn litt mat eller gå på posten, selv om man ikke orker å gå på jobb. Spørs jo hva slags jobb man har da.

Har en jobb hvor jeg må være både fysisk og psykisk på topp, så jeg prøver å ikke ha så dårlig samvittighet for at jeg er hjemme.

Skrevet

Lovlig er det.

Men spørs hva de andre mener som ser det. Du kan ikke bestemme hva folk skal mene og tenke. Å ha rett er ikke det samme som å få rett.

Ørkenvandreren
Skrevet

Selv som syk, må man gjøre nødvendige ærend - i den grad man orker det - man må ha mat i huset, osv. Blir du observert utenfor nyåpningen av Elkjøp, etc for å få med deg åpningstilbudene, så strekker du derimot strikken litt langt....

Men uansett om det var et helt greit ærend du var ute i, så er det utrolig hva det prates om på en arbeidsplass.

Skrevet

Selv som syk, må man gjøre nødvendige ærend - i den grad man orker det - man må ha mat i huset, osv. Blir du observert utenfor nyåpningen av Elkjøp, etc for å få med deg åpningstilbudene, så strekker du derimot strikken litt langt....

Men uansett om det var et helt greit ærend du var ute i, så er det utrolig hva det prates om på en arbeidsplass.

Det var bare mathandling + en annen ting som kun kunne gjøres den dagen. Men dette foregikk altså ikke i det tidsrommet jeg egentlig skulle vært på jobb, og det kunne ikke mistenkes å være noen "fornøyelsestur" jeg var på.

Skrevet

Sånn med meg også -dessuten snek jeg meg ned på jobben i går kveld -for jeg MÅTTE hente noe - og de som var der -var selvsagt personalavdelingen -hehe, men jeg sa bare HEI, jeg :)

Men jeg var med begge jentene mine og handlet julepresanger -jeg bare seg i baktroppen og betalte. Å være på jobb krever jammen my mer av meg :)

Skrevet

Det var bare mathandling + en annen ting som kun kunne gjøres den dagen. Men dette foregikk altså ikke i det tidsrommet jeg egentlig skulle vært på jobb, og det kunne ikke mistenkes å være noen "fornøyelsestur" jeg var på.

Pass på at du alltid bærer på en pose fra apoteket - synlig :)

Skrevet

Pass på at du alltid bærer på en pose fra apoteket - synlig :)

Rakk meg ikke på apoteket, men jeg kjøpte Paracet på butikken da. :P

Gjest bare bittelille meg
Skrevet

Tja, lov er det vel, men lurt....?

Jeg hadde ALDRI gjort det, for å unngå snakk dersom noen så meg....

Gjest ferskentre
Skrevet

Hva hadde DU syntes hvis kollegaen din var syk og du traff henne i butikken? Den kollegaen som du i sykeperioden hans/hennes stresser livet av deg etter å ha overtatt vedkommendes arbeid. Vikar er jo så dyrt!

Synes du slikt er HELT forståelig så har du inget å frykte.

Skrevet

Tja, lov er det vel, men lurt....?

Jeg hadde ALDRI gjort det, for å unngå snakk dersom noen så meg....

Hva om du var sykemeldt i lengre tid da? Du måtte da kunne vise deg ute.

En venninne var sykemeldt et år. Hun var på butikker og andre steder nesten daglig. Hun var også på besøk på jobb av og til.

Sist jeg var syk var det valg. Jeg snek meg ut om kvelden for å stemme...

Husker jeg var borte fra skolen en dag. Bodde like ved en kiosk. Hvem andre enn klasseforstanderlærer var det jeg møtte da jeg var og snopet etter skoletid!

Gjest bare bittelille meg
Skrevet

Hva om du var sykemeldt i lengre tid da? Du måtte da kunne vise deg ute.

En venninne var sykemeldt et år. Hun var på butikker og andre steder nesten daglig. Hun var også på besøk på jobb av og til.

Sist jeg var syk var det valg. Jeg snek meg ut om kvelden for å stemme...

Husker jeg var borte fra skolen en dag. Bodde like ved en kiosk. Hvem andre enn klasseforstanderlærer var det jeg møtte da jeg var og snopet etter skoletid!

Trådstarter skriver at h*n ringte og tok en egenmeldingsdag.

Da hadde ikke jeg gått ut DEN dagen for å handle, foruten apotekvarer.

Langtidssykemelding er noe annet ;o)

Skrevet

Jeg har da ofte handlet selv om jeg har vært syk. Det er ikke alltid man har andre som kan handle for seg.

Jeg synes ikke det er noe gøy å handle når jeg ikke er i form, men hva andre tenker om det, gir jeg blanke blaffen i.

Jeg vet at jeg er for dårlig til å gå på jobb, men mat må jeg jo ha, og jeg har ikke dårlig samvittighet for det.

Skrevet

Kommer jo an på hva du jobber med. Det er jo ikke særlig hensynsfullt å jobbe med fx syke mennesker om man er syk selv. Om man har eget kontor, skal det vel noe mer til.

Må man på butikken, så må man, men jeg prøver i alle fall for egen del å holde meg hjemme på sånne dager.

Det er det jeg forklarer ungene - er de "syke", blir det heller ikke noe ut på ettermiddagen - avlyser vi skolen, avlyser vi eventuelle andre planer også.

God bedring, i alle fall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...