Gå til innhold

Flass og et sår på kjønnsleppene

Anbefalte innlegg

Hei, etter å hatt ubeskyttet samleie med en mann for ca 1,5 år siden, har jeg vært plaget av et sår som kommer og går øverst der skamleppene deler seg/ der hårveksten begynner - like ovenfor klitoris. Det minner litt om et munnsår, og kommer på samme sted hver gang. Den siste måneden har jeg også fått flass i disse områdene, mest nedover langs siden av leppene - under hårveksten, og det klør og er sårt. Dette er etter samleie med en ny jeg har innledet forhold med. Partiene er røde, men tørre, bortsett fra såret. Jeg vet ikke om det er sammenheng med samleiene og det jeg har fått (tør ikke spørre dem), eller om flasset og såret har forskjellige årsaker. Vet du hva det kan være? Jeg er 25 år og ellers frisk, men det virker som om det har vært en sammenheng mellom forkjølelsessåret og generell allmenntilstand (kommer samtidig med forkjølelser og i stresstider).Mvh SH

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Din beskrivelse peker meget sterkt i retning av at du har fått deg en genital herpesinfeksjon. Det er selvfølgelig ikke mulig i det nåværende tidspunkt å knytte smitte med sikkerhet til den episoden du beskriver. Det faktum at du har tilbakevendende forkjølelsessår forteller meg at du har herpesinfeksjon i munnregionen. Dette smitter ikke helt sjelden over til genitalia. Så det er mulig at du har smittet deg selv. Det wer nemlig ikke helt skarp skille mellom herpes type 1 og 2 infeksjoner. Type 1 er opftest ovefor beltestedet, oftest i munnregionen, mens herpes 2 er nedenfor beltestedet. Men det er en ganske stor andel av infeksjoner som krysser disse grensene. Flass er ikke noe typisk symptom ved herpes, mens smerter forekommer relativt ofte. Det kan være nyttig om du får diagnostisert dette fordi det går an å gjøre noe med disse utbruddene. Da må det helst tas prøve under utbruddet, men i alle fall må det undersøkes. Fjerndiagnose som jeg bedriver kan ikke være sikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...