Gå til innhold

har dere alltid gifteringen på fingeren?

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmål om giftering
Skrevet

eller har dere dager hvor dere dropper det?

kan man se forskjell på en giftering og en annen ring på ringfingeren?

Skrevet

Nå er vel gifteringer i moderne utgaver og ikke "bare" så enkle som før.

Så forskjell, vel de "bør" jo ligne en giftering kanskje?

Men det er da ingen lover og regler på det.

Selv bærer jeg alltid min, kunne ikke falle meg inn å ta den av i noen tilfeller.

Husker ei som ville se på inskripsjonen og nærmest dro den av meg, følte det skikkelig ille.

Den skal liksom sitte på hele tiden den, inntil den dagen vi evnt. skulle bryte ut.

Skrevet

Tar den av når jeg opererer og må være helt ren på hendene, ellers sitter den alltid på. Ville vel blitt ganske fort avslørt uten da, skikkelig søkk der den sitter :-)

Skrevet

Tar den av når jeg opererer og må være helt ren på hendene, ellers sitter den alltid på. Ville vel blitt ganske fort avslørt uten da, skikkelig søkk der den sitter :-)

Min giftering ser ikke ut som en "vanlig" ring, den er helt enkel og glatt og av gult gull, og ser ut som, vel, en giftering.

ringerikskringla
Skrevet

jeg hadde en hvitt og gult gulls ring som jeg fikk veldig eksem av..måtte gå noen uker uten og det synes jeg ikke var noe artig.

nå har min mann laget en ny en stens diamantring i kun hvitt gull,så jeg håper jeg tåler den.

liker ikke og være uten ring

Skrevet

Jeg har den alltid på om dagen og alltid av om natta (liker ikke smykker, ringer, ørepynt når jeg sover). Det har hendt (sjelden) at jeg har glemt å ta på ringen på morgenen. Føler meg litt naken da...

Skrevet

Jeg har den alltid på. Unntaket var på slutten av graviditetene, da jeg hadde mye vann i kroppen + da jeg ble operert.

Min ring er av den gammeldagse typen - gult gull, helt glatt, med inskripsjon inni.

Skrevet

Tar den kun av for å smøre på krem på hendene eller i ansikt.

Skrevet

Jeg går med den sånn periodevis. Min er egentlig litt for trang for meg, for jeg har lagt på meg en god del kilo siden jeg fikk den. Tok den derfor av.

For ikke så lenge siden fant jeg ringen og fant ut at jeg skulle prøve den på, og nå får jeg den ikke av igjen.

Min mann brukte ringen i brgynnelsen, men så tok han den av, og da vil han ikke ta den på igjen. Han liker ikke ringer/smykker.

Men vi er like gift, selv om vi ikke bruker ringer :-)

Mine foreldre brukte heller aldri ringene sine.

Skrevet

Jeg bruker den bare av og til, når jeg kommer på det.

Skrevet

Har tradisjonell glatt giftering i gult gull og bruker den alltid, dag og natt.

Skrevet

Går aldri med verken forlovelses- eller gifteringen, for dei er for trange for pølsefingrane mine. Gemalen bruker ikkje sin heller, for den er for vid. (Forlovelsesringane har vore slik heilt sidan vi forlova oss, så han som skulle tilpasse dei til oss gjorde ingen god jobb, må eg seie!)

:-(

Hadde jo ellers vore koseleg å gjere det i det minste på søndag, liksom...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har ikke brukt min på ti år, minst. Mannen min har vel knapt brukt sin i det hele tatt. Han har en jobb som gjør at det kan være direkte farlig om ringen henger seg opp, og det kan fort skje.

Skrevet

Jeg tar av meg ringene på kvelden og glemmer mange ganger å ta de på igjen. Gifteringen min har en trekant med hvitt gull og der er det 3 diamanter. Det andre er gult gull som er børstet. Mannen i huset tar aldri av seg ringen.

Skrevet

Jeg har ikke brukt min på ti år, minst. Mannen min har vel knapt brukt sin i det hele tatt. Han har en jobb som gjør at det kan være direkte farlig om ringen henger seg opp, og det kan fort skje.

Nei, det er såvisst ingen spøk! Eg har aldri sett far min med giftering, han heldt på å miste fingeren i arbeid pga ringen ein gong, og sida har han aldri brukt han.

Gjest The one and only
Skrevet

ville nok ha brukt min om jeg hadde hatt giddings til å få den ordnet...fikk den aldri på meg igjen etter fødselen.

gutten min tar den alldri av. den reddet fingen hans engang og siden har den vært på

Skrevet

Har tradisjonell glatt giftering i gult gull og bruker den alltid, dag og natt.

Bra! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...