Gå til innhold

neger og mulatt

Gjest lubben jente med rødt hår og fregner

Anbefalte innlegg

Nei - det er "negertrekkene" -det er f.eks. forskjell på en araber og en neger - begge er fra Afrika- kan jeg si en mann med negroide trekk?

Jeg ser forskjell på en inder og en latinamrikaner og en "neger".

Alle andre er det lov å beskrive - men ikke en "neger" - er ikke det rart? - de skal kalles SVARTE - noe som høres enda verre ut i mine ører.

Vi kalles kaukasere. Når blir det forbudt?

snakket med pappa og han er sjokkert. .

han er glad i alle.

og fikk seriøst angst når en så stor del av verden ikke kan tenke sånn

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

32

• snø

19

• Dorthe

15

• Mrs. Wallace

11

Mest aktive i denne tråden

Jeg rett og slett elsker en god diskusjon, og i går hadde jeg virkelig bruk for å ta meg ut i en. Gjorde godt :-)

Jeg synes diskusjoner er en fin ting, hvis alle bare sitter og er enige med hverandre er det lite fruktbart.

Og jeg har vel alltid vært litt liberal i alkoholpolitikken. Men så er jeg vokst opp uten misbruk i familie og vennekrets også, og er vant med alkohol er et nytelsesmiddel, ikke et rusmiddel :-)

Du og jeg er egentlig enig på bunn - for det meste - men det er moro å krangle med deg, likevel! hehe

"Neger" er ikke en hudfarge. Det finnes mange jo "negre" som er lysere i huden enn en araber.

Du sier: " "afrikaner" eller "folk med sort hudfarge".

Nei - en "neger" fra Kløfta er ikke afrikaner, og det å kalle folk med sort hudfarge er jo utrolig nedlatende etter mitt syn.

Men for all del - jeg sier ikke neger offentlig - men jeg skulle gjerne ha erstattet beskrivelsen av den rasen med et akeptabelt ord -og det eneste folk kommer drassende med da er fargekartet!

Det å si svart er like feil for meg som å si at noen er gul.

Jeg har en viss sans for kalypso-negre, dvs den kvinnelige utgaven. Er det lov å si?

Nei - de skal henge i gips på do med plastblomst i :) Alt er forbudt!

hehe..jeg husker dem...de fantes i mange varianter.

På 60-tallet var det visstnok negerdamer i de fleste borettslagsleiligheter.. hengende på veggen, som en liten skulptur, et maleri eller på do kanskje..med blomster.

Gjest språklig maktmisbruk

Kall en spade for en spade!

Alle ord som betegner forskjeller mellom oss innfødte nordboere og folk fra andre steder av kloden blir forløpende forbudt av politisk korrekte. Bruker du tradisjonelle ord, synker du to meter i aktelse hos politisk korrekte. Språklig maktmisbruk har til hensikt å undertvinge meningsmotstanderes muligheter til ytringer, i dette tilfelle ønske om å begrense innvandring fra andre land til et lettere håndterbart nivå.

Snart har du ikke en gang lov til å se på folk fra andre land heller. Noen av dem synes det er SÅÅÅ ubehaglig å bli sett på eller at konene deres blir sett på. Så ubehaglig at de går kledd som spøkelsekladden.

Politisk korrekte danser etter pipene til barrikadestormere, husokkupanter, blitzere, punkere, anarkister, fordekte jødehatere, rødstrømper, dorullnisser med kamferdrops, husflidsindianere og andre mullah/imam-lakeier. "Dansen" forgår gjerne politisk korrekt antrukket i palistinaskjerf, busserull (til nød stikkajakke med Toska-mønster), fotformsko og diverse buddhistiske relikvier. De lærer deg gjerne joik, jodling eller klassisk homolingvistikk. Alt så lenge de politisk korrekte får penger, peanøtter og utenlandske damer i halmen.

Mens folk flest i stedet bruker vettet og fornuftig språk.

Annonse

"Neger" er ikke en hudfarge. Det finnes mange jo "negre" som er lysere i huden enn en araber.

Du sier: " "afrikaner" eller "folk med sort hudfarge".

Nei - en "neger" fra Kløfta er ikke afrikaner, og det å kalle folk med sort hudfarge er jo utrolig nedlatende etter mitt syn.

Men for all del - jeg sier ikke neger offentlig - men jeg skulle gjerne ha erstattet beskrivelsen av den rasen med et akeptabelt ord -og det eneste folk kommer drassende med da er fargekartet!

Det å si svart er like feil for meg som å si at noen er gul.

Jeg ser at vi tenker helt likt i denne saken.

Det må være noe med årgangen ;-)

Nei - det er "negertrekkene" -det er f.eks. forskjell på en araber og en neger - begge er fra Afrika- kan jeg si en mann med negroide trekk?

Jeg ser forskjell på en inder og en latinamrikaner og en "neger".

Alle andre er det lov å beskrive - men ikke en "neger" - er ikke det rart? - de skal kalles SVARTE - noe som høres enda verre ut i mine ører.

Vi kalles kaukasere. Når blir det forbudt?

Men hvor ofte er det egentlig på død og liv viktig for deg å påpeke at en mann ser ut som han er "fra Afrika, men ikke araber"?

Og når du er blitt fortalt at svart fungerer greit og ikke støter dem det gjelder - hvorfor ikke bare godta det?

Men hvor ofte er det egentlig på død og liv viktig for deg å påpeke at en mann ser ut som han er "fra Afrika, men ikke araber"?

Og når du er blitt fortalt at svart fungerer greit og ikke støter dem det gjelder - hvorfor ikke bare godta det?

Har jeg noe valg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...