Gå til innhold

TO streker, men ikke gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest Uvitende mamma

Jeg lurer på dette:

Kan en graviditetstest gi Positivt utslag ved testing under eggløsning??

Min veninne mener dette gjorde utslaget på hennes positive test, ettersom mensen kom til vanlig, mens jeg mener hun må ha hatt en spontanabort så tidlig at hun ikke visste om det.

Hva er riktig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25914-to-streker-men-ikke-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som din veninne sier stemmer helt. Jeg har selv hatt to episoder der graviditets-tester har slått ut på eggløsning. Jeg har fått mensen, og har begge gangene fått avkreftet svangerskap ved blodprøver. En blodprøve er hundre prosent sikker. (så sier i alle fall fagfolket)

Gjest Uvitende mamma

Det som din veninne sier stemmer helt. Jeg har selv hatt to episoder der graviditets-tester har slått ut på eggløsning. Jeg har fått mensen, og har begge gangene fått avkreftet svangerskap ved blodprøver. En blodprøve er hundre prosent sikker. (så sier i alle fall fagfolket)

men les innlegget lengre ned, da? Det heter GRAVIDITETSTEST. Der svarer jordmor at det er endast om man har hatt en abort at testen kan gi utslag, om man ikke ER gravid da...?

men les innlegget lengre ned, da? Det heter GRAVIDITETSTEST. Der svarer jordmor at det er endast om man har hatt en abort at testen kan gi utslag, om man ikke ER gravid da...?

Ja, hvem du synes du skal tro på er opp til deg. Men jeg har vært på Haukeland Sykehus og både tatt underlivsundersøkelser som har bekreftet at jeg ikke har "sett" gravid ut. I tillegg så har blodprøver bekreftet dette. Jeg har spurt og fått til svar at en blodprøve er hundre prosent sikker.

Det har også blitt sagt, at det at graviditets testene slår ut på eggløsninghormonet er såpass sjeldent, at det derfor ikke står noe om dette på eskene til testene. Jeg synes imidlertid at prosentandelen er ganske høy hos meg når jeg har fått dette resultatet to ganger. Jeg har tross alt ikke tatt SÅ mange graviditets tester totalt.

Åsa Prebensen, Jordmor

Under ägglossnigsperioden borde testen inte visa positivt tycker jag, även om det skulle ha skjett en befruktning . Det finns säker undantag där detta har skjett, men det är inte vanligt. Kanske det har varit en mycket tidig graviditet som sedan har slutat i spontanabort? Jag är alltså inte säker på vad som är riktigt här. De som gjör och säljer dessa graviditetstest borde veta vad som är riktigt. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...