Gjest Uvitende dobbelmamma Skrevet 26. april 2001 Del Skrevet 26. april 2001 Jeg er gravid for annen gang. Jeg er lykkelig, men også redd. Min første fødsel var vond og tung. Fra jeg fikk 5 min hyppige veer, til barnet kom, tok det 15 timer. Barnet var over fire kilo, veene mine klarte ikke presse godt nok på, og barnet drøyet med å komme. Barnet mistet hjertelyden til tider, og alt var skremmende. Verst var kanskje ryggsmertene mine. PGA fosterlyd-mistingen, MÅTTE jeg føde liggende. Jeg har aldri hatt det så vondt noensinne. Jeg spurte om smertestillende, men ble avvist. Jeg har vegret meg for å bli gravid, men nå er jeg altså gravid. Jeg tror ikke jordmor forstår hvor vanskelig jeg har det innvendig. Ïkke nok med at jeg holdt på å miste barnet sist, men det føltes som jeg var like ved døden selv, pga alle smertene ved det store barnet. Jeg er smal og lita, "bare" 20 år, og føler det som en svært psykisk nedbrytelse. Hva kan gjøres for å overkomme fødsel nr to? jeg har vurdert keisersnitt lenge, men kjenner veninner som har slitt mer i ettertid pga keisersnitt, med vonde sår osv. Hvor mye raskere vil mest sannsynllig fødsel nr to gå? Det blir 3 års forskjell mlm barna. Hva kan gjøres på forhånd? Vil neste barn bli mest sannsynlig like stort? Livredd og nedbrutt hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25915-kj%C3%A6re-trine-redd-for-f%C3%B8dsel-nr-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 27. april 2001 Del Skrevet 27. april 2001 Gratulerar till din nya graviditet. Jag förstår att du också kjänner en stor oro inför din nästa förlossning, då du upplevde det mycket jobbigt vid din förra. Det finns hjälp att få! Du är inte ensam om att kjänna denna dubbla kjänsla av både glädje och rädsla inför förlossningen. Du måste berätta för att få din jordmor att förstå, hur du kjänner och ser på din förra och kommande förlossning. Om hon inte kan hjälpa att bearbeta och hjälpa dig tillräckligt, så finns det på de flesta sjukhus någon annan fagperson som du kan få träffa. Denna person jordmor/doktor/psykolog arbetar med kvinnor som kjänner som dig, förlossningsrädsla. Det är då bra att få hjälp med att skriva ned sin önskemål om bla smärtlindring och tankar inför din förlossning. Ta tag i detta men en gång, så får du tid att tänka igenom detta och bearbeta dina tidigare upplevelser. Ja, det är vanligt att förlossning nummer 2 går fortare än nummer 1, men hur mycket fortare går aldrig att säga. Jag tror att du har mycket goda chanser att kjänna mera glädje inför din nästa förlossning, med lite "hjälp på vägen". Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25915-kj%C3%A6re-trine-redd-for-f%C3%B8dsel-nr-2/#findComment-107039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.