Gjest Skal på date Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har blitt invitert på date med en hyggelig mann jeg chatter med. Han vil vi skal ta en kaffe. Jeg synes dette virker rart, er det ikke vanlig å be en jente ut på vin eller middag? 0 Siter
Gemini Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 En middag er litt mer "krevende", med tanke på at man kanskje er litt usikker på om kjemien stemmer i RL. En middag tar gjerne litt tid, så dersom kjemien ikke stemmer, så kan det blir veeeeeeeldig langdrygt og pinlig. Og hvorfor ikke en kaffe, det er jo mange koselige kaffebarer. Kanskje drikker han ikke alkohol, eller kanskje han bare foretrekker kaffebar, uten at det ligger noe som helst mer bak. 0 Siter
macika Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 En middag er litt mer "krevende", med tanke på at man kanskje er litt usikker på om kjemien stemmer i RL. En middag tar gjerne litt tid, så dersom kjemien ikke stemmer, så kan det blir veeeeeeeldig langdrygt og pinlig. Og hvorfor ikke en kaffe, det er jo mange koselige kaffebarer. Kanskje drikker han ikke alkohol, eller kanskje han bare foretrekker kaffebar, uten at det ligger noe som helst mer bak. Enig jeg dreit meg ut en gang. Veeeldig lang middag! =) 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Å bli buden ut på en kopp kaffe er vennskapelig, uformelt og trivelig. Da kan man sitte og småsludre og prate om dette og hint - og finne på en unnskyldning for å bryte opp om kjemien overhode ikke stemmer. ) Ikke vær så kravstor da! "Jeg vil ikke ha kaffe, jeg vil ha vin eller middag!" Vær glad for at han vil bli bedre kjent med deg i utgangspunktet du så blir det nok både middag og vin etterhvert om kjemien stemmer skal du se! ) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Nei, kaffe er vanlig først Om man inviterer noen ut på middag, så er man tvunget til å sitte gjennom en hel middag også om det ikke "klikker" og blir god kjemi - veldig kjipt! Kaffe kan vare i timesvis, eller bare en halvtime - alt etter stemning 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Nei, kaffe er vanlig først Om man inviterer noen ut på middag, så er man tvunget til å sitte gjennom en hel middag også om det ikke "klikker" og blir god kjemi - veldig kjipt! Kaffe kan vare i timesvis, eller bare en halvtime - alt etter stemning Jeg har vært ute på date-middag som har vart akkurat den tiden det tok å få i seg maten - og jeg har vært ute på date-middag som tok fire timer. ) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har vært ute på date-middag som har vart akkurat den tiden det tok å få i seg maten - og jeg har vært ute på date-middag som tok fire timer. ) Ja - og er det hyggelig er det ikke noe problem. Men om det er SKIKKELIG kjipt, så kan en middag virke fryktelig langtekkelig... Da er en kaffe i første omgang mye bedre, og mye mer uformelt 0 Siter
punky brewster Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Nei, det er overhodet ikke rart, dere må jo bli kjent først. Om kjemien stemmer, så skal du ser at du snart blir bedt ut på middag. Jeg har forøvrig blitt bedt ut på byens fineste og dyreste restaurant av en fyr jeg hadde chattet med, det ble ikke3 noe mer enn den middagen, syns litt synd i fyren som brukte så masse penger på en date... 0 Siter
tiv Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Middag er for drøyt på første date. Selv går jeg alltid for en øl. Kaffedates avviser jeg konsekvent ) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Det er helt utrolig hva folk skal henge seg opp i. I rart dere er single. 0 Siter
lex Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Nei, langt i fra! Kaffe er defintivt både det vanligst og beste på første treff. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Kaffe er fint som en første date. Middag er greit når man vet man gjerne tilbringer noen timer sammen. Men nå har de jo vin på mange kaffebarer, da 0 Siter
Gjest Skal på date Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Middag er for drøyt på første date. Selv går jeg alltid for en øl. Kaffedates avviser jeg konsekvent ) Hvorfor avviser du kaffedates? 0 Siter
Gjest Skal på date Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Det er helt utrolig hva folk skal henge seg opp i. I rart dere er single. Handlinger nå kan si noe om fremtiden. Han kan være en gnier. En vin hadde vært mer riktig i dette tilfellet. 0 Siter
Gjest Skal på date Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Nei, det er overhodet ikke rart, dere må jo bli kjent først. Om kjemien stemmer, så skal du ser at du snart blir bedt ut på middag. Jeg har forøvrig blitt bedt ut på byens fineste og dyreste restaurant av en fyr jeg hadde chattet med, det ble ikke3 noe mer enn den middagen, syns litt synd i fyren som brukte så masse penger på en date... Det var jo synd for han.... men det finnes flere spisesteder som har middag for rundt 100 kr, og han skal jo likevel spise middag. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Dette er helt normalt. De fleste jeg har chattet med, som har vært interessert i noe mer, inviterer på en kaffe først. Om kjemien stemmer, så kan man drikke kaffe fram til det er middagstid, så kan man spise middag fram til det er sengetid, så... Jeg synes du er vanskelig om du henger deg opp i dette, for å være helt ærlig. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Handlinger nå kan si noe om fremtiden. Han kan være en gnier. En vin hadde vært mer riktig i dette tilfellet. Gnier? Synes ikke du bør regne det som en selvfølge at du blir spandert på. Spørs helt på invitasjonen, selvfølgelig. 0 Siter
Gjest Skal på date Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 En middag er litt mer "krevende", med tanke på at man kanskje er litt usikker på om kjemien stemmer i RL. En middag tar gjerne litt tid, så dersom kjemien ikke stemmer, så kan det blir veeeeeeeldig langdrygt og pinlig. Og hvorfor ikke en kaffe, det er jo mange koselige kaffebarer. Kanskje drikker han ikke alkohol, eller kanskje han bare foretrekker kaffebar, uten at det ligger noe som helst mer bak. Han drikker både vin og øl til godt selskap. En kaffedate synes jeg viser lite engasjement. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Handlinger nå kan si noe om fremtiden. Han kan være en gnier. En vin hadde vært mer riktig i dette tilfellet. Du mener også at han skal betale middagen for deg? Jeg tror kanskje det er du som er litt lite oppdatert her. Det kan naturligvis forklares med at du muligens data sist i 1964. Grunnen til at han ber deg med på noe uformelt og kjapt første gang dere møtes, er naturligvis at en av partene enkelt kan snike seg unna dersom daten ikke faller i smak. Det er ikke like enkelt på en restaurant. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Jeg ville ha følt det mye mer avslappet med en kopp kaffe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.