Gå til innhold

feirer dere jul sammen?

Anbefalte innlegg

Gjest jul uten min kjære

Feirer dere jul sammen?

Vi har vært sammen 3 år nå, og feiret 2 fine juler sammen med hans familie. I år ønsker jeg å feire med mine. Så da feirer vi hver for oss. Litt stusselig.

Har inntrykk av at en del menn henger igjen i skjørtene på mammaen, og min er vel kanskje en av dem, sukk...

Synes dere som feirer fra hverandre at dette er greit?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259242-feirer-dere-jul-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri feiret jul uten min kjære, med unntak av den julen som kom bare 3 måneder etter at vi traff hverandre, så jeg kan ikke svare deg på det du spør om.

Men for meg/oss har det alltid vært en selvfølge å feire jul med hverandre. Det kan nok ha noe å gjøre med det at man pga avstand mellom hver våre barndomshjem ikke bare kunne splittes for en kveld, men at man da måtte ha vært fra hverandre i hele julehelgen.

Søsteren min fant seg en fyr på hjemstedet vårt, og de delte seg i flere år.

Annonse

Gjest jul uten min kjære

Vi skal feire jul sammen. Og hvis jeg må velge mellom julaften med ham hos hans familie, eller julaften med min familie, så velger jeg jul sammen med ham, uansett hvor det er.

:-)

Gjør du? Selv om du skulle ønske å feire et annet sted og han insisterte på å feire med sine?

Jeg føler også som deg, at det å feire med min samboer betyr veldig mye for meg. Men, jeg synes det hadde vært drøyt at julen absolutt skulle foregå på hans premisser alltid.

Og, det er jo litt trist at jeg må feire julen uten ham fordi han MÅ feire med sine.

Men, det er bare julaften da, så det går nok bra. Synes nok bare at det er litt trist, særlig når han tydeligvis gleder seg i tillegg.

Han er av og til litt grunn, grrr....

Gjør du? Selv om du skulle ønske å feire et annet sted og han insisterte på å feire med sine?

Jeg føler også som deg, at det å feire med min samboer betyr veldig mye for meg. Men, jeg synes det hadde vært drøyt at julen absolutt skulle foregå på hans premisser alltid.

Og, det er jo litt trist at jeg må feire julen uten ham fordi han MÅ feire med sine.

Men, det er bare julaften da, så det går nok bra. Synes nok bare at det er litt trist, særlig når han tydeligvis gleder seg i tillegg.

Han er av og til litt grunn, grrr....

Nei,hvis jeg hadde et sterkt ønske om å feire julaften med min familie, så hadde jeg nok også delt opp så han feiret hos sine og jeg hos mine.

Men jeg må se hva jeg har mest lyst til, og det er å feire sammen med ham. Derfor ville jeg gjort det.

Men - jeg syns jo det er noe rart at han insisterer på alltid å være hos sin familie da.

Gjest NTNU-studenten

Hver for oss, det har aldri vært noe alternativ å feire sammen så lenge vi ikke har barn. Mulig det er fordi vi var bare 16 og 19 år da vi ble sammen. Han vil feire med sin familie og jeg vil feire med min familie, så da blir alle fornøyde med dagens løsning, selv om jeg mistenker at "svigermor" egentlig har lyst til at jeg skal feire sammen med dem.

Annonse

Nei, vi feirer ikke sammen. Vi bor i Oslo til daglig, men er fra hver vår kant av landet, og reiser begge "hjem" til jul.

Vi ser begge på julen som en familiegreie. Derfor feirer vi begge med våre egne familier frem til vi en gang får en egen familie.

Dessuten bor vi jo sammen og ser hverandre så å si hver eneste dag resten av året. Klarer oss fint uten hverandre fem dager i jula.

• 2 uker senere...
Snacky1365380698

Vi feirer jul hver for oss. Vi bor i en kant av landet, men begge er fra samme by i en annen landsdel. Har ingen problem med at vi feirer hver for oss. VI treffes jo og slikt i jula,men juleaften tilbringer vi hver for oss.

Hans familie er er veldig harmonisk og setter juleaften høyt, mens min familie ikke er like sammkjørte og 'perfekte' så pleier å si til han hvert år at "det å feire jul med min familie, skal han få slippe". Og det mener jeg.

Har ingen barn enda, men regner vel med at vi må reorganisere oss når de en dag kommer. Uaktuelt for oss begge å feire separat hvis det er barn med i bildet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...