carina2 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hei. Jeg er en 31 år gammel fire barns mor. For noen uker tilbake ble jeg kraftig syk, med intense nakkesmerter, krafig hodepine og noe halsvondt. CRP ble målt til 47. Diagnose ble nakkebetennelse. Fikk apocillin. Begynte så med voldsom kvalme og oppkast. (jeg reagerer ikke på antibiotika) Ble imidlertid bedre etter et døgn. Etter endt kur, meldte de samme symtomene seg. Kom da til en annen lege. CRP 22. Diagnose ble her tensjonshodepine. Senere på dagen dro jeg igjen til legen, da jeg var svært syk. Lege nr 3 denne gang. Ingen crp, men kikk i halsen. Diagnose halsbetennelse. Fikk resept på apocillin, 660 mg 4 ganger om dagen i 10 dager. Samme kveld begynte smeten å bre seg ned mot ryggen, jeg kastet opp mye og følte meg så syk som jeg aldri tidligere har gjort. Nakke og hodesmertene var ubeskrivelige. Etter et til to døgn på antibiotika ble jeg bedre. Nå er jeg på 9 dagen i kuren, fortsatt ualminnelig sliten, men de smertefulle symptomene er borte. Er imidlertid svært engstelig for hva dette kan ha vært, og om det er noe jeg kan smitte barna med. Har i etterkant tenkt på hjernehinnebetennelse, men jeg hadde ingen feber (37,1) derimot frøs jeg, og ingen blodutredelser. Bør jeg kontakte noen lege for ettersjekk? Hva kan dette være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259299-uklare-diagnoser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.