Gå til innhold

Sopp/kjønnsvorter?

Anbefalte innlegg

Searcher1365381051

Er 18 år og har hatt hva jeg trodde var sopp en god stund, men etter å ha lest litt på doktoronline hørses det mer ut som kjønnsvorter, men kan godt være sopp. Da jeg var hos en lege for en god stund siden sa han ikke imot meg da jeg sa jeg trodde jeg hadde sopp, også så sa han at han bare annså det som normalt og ikke ville gå så langt som å pensle det. Det verken klør eller svir, men det ser svært lite attraktivt ut. Jeg lurer på hva jeg kan bruke for å muligens fjerne dette, har prøvd canesten 1% en stund nå, men det gjorde ikke helt tricket, huden ble bedre uansett synes jeg, men det er ikke sterkt nok til å fjerne det. Forresten ser det ut som noen svært små grejer med hvitt på tuppen på de fleste vortene og det hele er lokalisert rundt penis som en slags krans, under forhuden altså. På undersiden av penishodet. Tips hadde hvert det beste!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259377-soppkj%C3%B8nnsvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Forandringer ved soppinfeksjoner ledsages ofte av kløe, ofte også rød slimhinner eller hud rundt det hvite. Men ikke alltid. Kjønnsvorter har derimot sjelden kløe. Jeg kan desverre ikke stille noen differensialdiagnose uten å ha sett på dine symptomer. Hvis Canesten hjelper peker det kanskje i retning av Candida (sopp). Den er spesifikt virksom mot sopp og påvisker ikke kjønnsvorter. Candida kan bekreftes ved enkel mikrobiologisk undersøkelse. Kjønnsvorter kan forsåvidt også, men det er en litt mer komplisert undersøkelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...