Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 17, og lurer på følgende:

Flere ganger om natten våkner jeg av at magen blir hard. Jeg ahr ett svangerskap bak meg, og da hadde jeg en god del kynnere, men disse startet først lenger ute i svangerskapet.

Er dette et tegn på at jeg må ta det mer med ro, og hvordan få til det med full jobb og ei lita jente på to år løpende rundt? Bør jeg bekymre meg, eller er dette normalt. Jeg har ikke merket noe særlig til kynnere om dagen.

Takknemlig for svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25938-magen-blir-hard-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det beskrivs ju att man kan få kynnere från vecka 18, så att du skulle ha fått det i vecka 17 stämmer säkert. Eftersom du har upplevt kynnere förut, så är det säkert det som du har. Så länge som du endast har dem av och till, så ser jag ingen anledning till oro. Det är inte ovanligt att ha mera kynnere i gravditet nr 2, då man redan har en liten att ta hand om och livmodern kanske är mera lätt irriterad. Skulle dina kynnera öka i antal,alltså bli mera varaktiga och inte försvinna efter vila, bör du ta kontakt med din doktor för en vurdering till en evt sjukskrivning. Jag förstår att det inte är lätt att ta det med ro med en 2 åring därhemma och fullt arbete, men du måste försöka at finna små stunder till vila. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...