Gå til innhold

Fin start på jula..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som noen av dere kanskje har fått med seg, så klarte jeg å miste veska mi igår. Den inneholdt mobil, nøkler og kort.Jeg er utrolig distre og bruker mye tid på å lete etter ting. Er fult klar over det selv og må vel bare leve med det.

Jeg måtte idag få hybelverten til å låse opp for meg, sånn at jeg kom meg inn i leiligheten min. Så jeg ringer til hjem for å spørre om nummeret hans. Mobilen min lå jo i veska og jeg kan ingen nummer utenat.

Pappa ringer meg tilbake for å gi nummeret, og han er kjempesur. Jeg prøver å ignorere det. Men jeg må ringe tilbake for å få nummeret en gang til, siden det forsvant fra mobilen da jeg prøvde å lagre det.Og så er han bare enda surere!

Noe så unødvendig å bli sur på meg pga dette. Det er jo kun meg det går utover. Noe jeg sa det til han.

Så når jeg kommer hjem til de så prater han ikke til meg. Helt til han sier jeg ikke eier noen respekt for han. Siden jeg hisset meg opp i tlf. Jeg sa at det var fordi han var så sur på meg og så får jeg bare den kjeften tilbake :/

Ah..jeg føler meg så urettferdig behandlet. Fin start på jula dette! :(

ylvali1365381015
Skrevet

Huff, familie kan jo være så vanskelige... Hold ut og forsøk å heve deg over det, faren din har kanskje hatt en elendig og stressende tid de siste dagene, og blitt bosset rundt av mor i huset?

Kanskje er han bare sliten og fæler seg litt hjelpesløs på hjemmebane, dersom din mor er gesjeftig og dikterer ham??? (Lov å prøve seg, jeg kjenner menmlig flere sånne par, og da er det jammen ikke rart at mannen blir sur, han føler seg ikke respektert, og må kanskje kanalisere denne følelsen over på noen andre enn hun der "kjeftesmella" som vet hvor skapet skal stå, alltid?)

Om jeg tar aldri så grundig feil, må jeg bare si at jeg kjenner meg igjen fra da jeg skulle tilbringe julen hos mine foreldre... Ikke lett! :-/

Føler med deg, og ønsker deg en god jul!!!! :-)

Prøv å hev deg over slike sure miner, vær hyggelig selv, og lat som om du ikke får det med deg...

Med mindre det er snakk om fornærmelser eller overtramp, så gi det glatte lag. Det kommer til å virke i din favør!

Så kan du ev vurdere om dere akn ta en samtale dersom situasjonen innbyr til det i løpet av jula, men trå varsomt!

Hilsen en som har brent seg sååååå

mange ganger før, og kjenner meg igjen så det holder! ;-)

GOD JUL!

Skrevet

Skikkelig kjipt...!

Jeg fikk også en dårlig start på jula, helt på slutten av det jeg trodde var et tålelig hyggelig (i alle fall høflig overflatisk) besøk hos min mor. Men idet vi skulle reise, så satte hun igang det hun er best til, martyrrollen, der det er såååååå synd på henne, og alt er så fælt, og prøver å få meg til å skulle synes synd på. Jeg synes bare hun er patetisk og - ja, hva skal jeg si, går tom for ord. Men hun har selv satt seg i den situasjonen hun nå i dag klaget over, så hun har bare seg selv å skylde, men det er så mye enklere å prøve å skylde på andre. Og det er bare toppen av isfjellet, det kom en hel masse mer, før vi kom oss derifra... Huff...!

Skrevet

Huff, familie kan jo være så vanskelige... Hold ut og forsøk å heve deg over det, faren din har kanskje hatt en elendig og stressende tid de siste dagene, og blitt bosset rundt av mor i huset?

Kanskje er han bare sliten og fæler seg litt hjelpesløs på hjemmebane, dersom din mor er gesjeftig og dikterer ham??? (Lov å prøve seg, jeg kjenner menmlig flere sånne par, og da er det jammen ikke rart at mannen blir sur, han føler seg ikke respektert, og må kanskje kanalisere denne følelsen over på noen andre enn hun der "kjeftesmella" som vet hvor skapet skal stå, alltid?)

Om jeg tar aldri så grundig feil, må jeg bare si at jeg kjenner meg igjen fra da jeg skulle tilbringe julen hos mine foreldre... Ikke lett! :-/

Føler med deg, og ønsker deg en god jul!!!! :-)

Prøv å hev deg over slike sure miner, vær hyggelig selv, og lat som om du ikke får det med deg...

Med mindre det er snakk om fornærmelser eller overtramp, så gi det glatte lag. Det kommer til å virke i din favør!

Så kan du ev vurdere om dere akn ta en samtale dersom situasjonen innbyr til det i løpet av jula, men trå varsomt!

Hilsen en som har brent seg sååååå

mange ganger før, og kjenner meg igjen så det holder! ;-)

GOD JUL!

Takk for utfyllende svar.

Godt mulig han hadde en dårlig dag. Men kan ikke skylde på moren min. Hun er jo nærmest en slave der hun løper rundt og ordner til her.

Men dette er ikke første gangen. Jeg grudde meg til å si dette hjemme for jeg visste han kom til å bli sur. Kjenner han såpass godt. Han er passe distre selv, så han burde egentlig ikke si noe.

Men det hjelper å syte her på dol :)

Skrevet

Skikkelig kjipt...!

Jeg fikk også en dårlig start på jula, helt på slutten av det jeg trodde var et tålelig hyggelig (i alle fall høflig overflatisk) besøk hos min mor. Men idet vi skulle reise, så satte hun igang det hun er best til, martyrrollen, der det er såååååå synd på henne, og alt er så fælt, og prøver å få meg til å skulle synes synd på. Jeg synes bare hun er patetisk og - ja, hva skal jeg si, går tom for ord. Men hun har selv satt seg i den situasjonen hun nå i dag klaget over, så hun har bare seg selv å skylde, men det er så mye enklere å prøve å skylde på andre. Og det er bare toppen av isfjellet, det kom en hel masse mer, før vi kom oss derifra... Huff...!

Ahh..skjønner hva du mener. Har ei bestemor som er akkurat likedan. Er jo nærmest umulig å føre en ordentlig samtale med henne. ALT er jo så forferdelig og ingen er så syk som hun :/

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1166921601' post='3445923]

Ahh..skjønner hva du mener. Har ei bestemor som er akkurat likedan. Er jo nærmest umulig å føre en ordentlig samtale med henne. ALT er jo så forferdelig og ingen er så syk som hun :/

Ja, omtrent sånn, bortsett fra at det noen ganger går an å ha en noenlunde normal samtale, så lenge det går på hennes interesser da.

Hadde det ikke vært for at jeg er gravid, og vil prøve å gi henne en sjanse til å bli bestemor (og ikke bare på papiret), så hadde jeg knapt vært der ute nå før jul. Det beste er å ha null kontakt, det ser ut til å være eneste måten jeg kan unngå at hun lager utrivelige situasjoner. Og da jeg for noen uker siden ringte for å fortelle at hun skal bli bestemor, så var det ikke gratulasjon og spørsmål rundt graviditeten osv som sto i fokus, neida, da var det hennes hverdagstrivialiteter som ble utbrodert...! Skulle ikke være mulig, men jeg burde jo visst bedre, det var slik også da jeg fortalte at jeg skulle gifte meg, og at vi skulle bygge hus. Jaja, kanskje dette barnet når det kommer vil klare seg fint med de andre besteforeldrene...

I kveld er jeg bare forbanna på at hun med noen få setninger klarte å ødelegge julestemningen min, og at jeg ikke klarer å få det hele ut av hodet skikkelig... Får håpe det blir bedre i morgen... Litt bedre var det forresten tidligere i kveld, da mannen min og jeg pyntet treet og huset for øvrig. Takk og lov at jeg har han! Og ellers en fin familie, både på min og mannen min sin side.

Skrevet

Ja, omtrent sånn, bortsett fra at det noen ganger går an å ha en noenlunde normal samtale, så lenge det går på hennes interesser da.

Hadde det ikke vært for at jeg er gravid, og vil prøve å gi henne en sjanse til å bli bestemor (og ikke bare på papiret), så hadde jeg knapt vært der ute nå før jul. Det beste er å ha null kontakt, det ser ut til å være eneste måten jeg kan unngå at hun lager utrivelige situasjoner. Og da jeg for noen uker siden ringte for å fortelle at hun skal bli bestemor, så var det ikke gratulasjon og spørsmål rundt graviditeten osv som sto i fokus, neida, da var det hennes hverdagstrivialiteter som ble utbrodert...! Skulle ikke være mulig, men jeg burde jo visst bedre, det var slik også da jeg fortalte at jeg skulle gifte meg, og at vi skulle bygge hus. Jaja, kanskje dette barnet når det kommer vil klare seg fint med de andre besteforeldrene...

I kveld er jeg bare forbanna på at hun med noen få setninger klarte å ødelegge julestemningen min, og at jeg ikke klarer å få det hele ut av hodet skikkelig... Får håpe det blir bedre i morgen... Litt bedre var det forresten tidligere i kveld, da mannen min og jeg pyntet treet og huset for øvrig. Takk og lov at jeg har han! Og ellers en fin familie, både på min og mannen min sin side.

Skjønner hva du mener. Jeg tenker foran hvert møte at nå skal jeg ta meg sammen, hun er jo tross alt bestemora mi.

Hun skal være med oss i morgen, tror jeg skal finne fram lommelerka ;)

Synd hun klarte å ødelegge så mye. Vet hvordan det er, man vil ikke bry seg, men skaden er allikevel gjort :/

Flott du har mannen og annen familie, men det er lov å syte litt her inne. Få ut litt frustrasjon ;)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1166923787' post='3445938]

Skjønner hva du mener. Jeg tenker foran hvert møte at nå skal jeg ta meg sammen, hun er jo tross alt bestemora mi.

Hun skal være med oss i morgen, tror jeg skal finne fram lommelerka ;)

Synd hun klarte å ødelegge så mye. Vet hvordan det er, man vil ikke bry seg, men skaden er allikevel gjort :/

Flott du har mannen og annen familie, men det er lov å syte litt her inne. Få ut litt frustrasjon ;)

Joda, men nå får jeg litt dårlig samvittighet siden jeg har sittet her og øst ut min frustrasjon i din tråd.

Har forresten aldri vært så lysten på en drink som etter vi kom hjem her i kveld! Mannen min tok et glass cognac, mens jeg bare kunne sitte og se på... hehe

Håper uansett at du får en fin jul, tross dine erfaringer med slekta! Vi får prøve å la kjipe kommentarer og annet tull ødelegge helt!

Juleklem

Skrevet

Å som jeg kjenner meg igjen her.

Men du, gi blaffen. Jeg gjør det nå. Jeg finner meg ikke og bli kjeftet på lengre, for bagateller som han gjort h*n sur. Så jeg svarer ikke, jeg gidder ikke bruke energi på det.

Men jeg klør jo innvendig da, for jeg er egentlig en liten krutt-tønne ;o)

Men GOD JUL Angelica, og ett godt nytt år!

Og supert at du fant igjen veska di.

Og skulle det bli litt ille, med bestemødre og sure fedre, så har du Dol vet du, mange av oss er innom en tur i løpet av jula :o)

Skrevet

Skikkelig kjipt...!

Hei Gemini.

Blander meg inn her jeg, og vil ønske deg god jul!

Og si at du er knalltøff som vil gi moren din en sjangse til og være bestemor.

*gir Gemini en juleklem*

Gjest Underskrift
Skrevet

Ønsker deg en riktig god jul.

Surpomper prøver jeg og ignorere, men det er lettere sagt enn gjort:o)

Prøv og ikke tenk på det, men skjønner godt at det ikke gir en flott julesteming altså.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Hvor gammel er du?

12 år?

Ok, det hjalp henne sikkert!

Og hvor gammel er du? 13år?

Skrevet

Hvor gammel er du?

12 år?

Nei, jeg er 25. Fint at du klarer å sette deg inn i andres situasjon, forresten.

Skrevet

Ønsker deg en riktig god jul.

Surpomper prøver jeg og ignorere, men det er lettere sagt enn gjort:o)

Prøv og ikke tenk på det, men skjønner godt at det ikke gir en flott julesteming altså.

Vennlig hilsen

Jeg prøve og å ignorere, men dagen i går var liksom ikke den beste fra før av og så kommer han og bare gnir det inn. Da ble det litt vanskelig å holde seg :)

God jul til deg.

*Juleklem*

Skrevet

Å som jeg kjenner meg igjen her.

Men du, gi blaffen. Jeg gjør det nå. Jeg finner meg ikke og bli kjeftet på lengre, for bagateller som han gjort h*n sur. Så jeg svarer ikke, jeg gidder ikke bruke energi på det.

Men jeg klør jo innvendig da, for jeg er egentlig en liten krutt-tønne ;o)

Men GOD JUL Angelica, og ett godt nytt år!

Og supert at du fant igjen veska di.

Og skulle det bli litt ille, med bestemødre og sure fedre, så har du Dol vet du, mange av oss er innom en tur i løpet av jula :o)

Jeg finner mer heller ikke i å bli hakka på. Han er egentlig en super far, men har sånne sider som er til å bli gaaal av!

Å ja, takk gud for dol! He he

Riktig god jul til deg og dine.

*Juleklem*

Skrevet

Joda, men nå får jeg litt dårlig samvittighet siden jeg har sittet her og øst ut min frustrasjon i din tråd.

Har forresten aldri vært så lysten på en drink som etter vi kom hjem her i kveld! Mannen min tok et glass cognac, mens jeg bare kunne sitte og se på... hehe

Håper uansett at du får en fin jul, tross dine erfaringer med slekta! Vi får prøve å la kjipe kommentarer og annet tull ødelegge helt!

Juleklem

Ikke ha dårlig samvittighet for det. Absolutt ikke. Vi trenger alle å få ut litt frustrasjon en gang i blant :)

He he.. Stakkars deg ;) Godt du har en veldig grunn til å holde deg unna alkohol :)

GOD JUL! *Juleklem*

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1166955289' post='3446068]

Jeg finner mer heller ikke i å bli hakka på. Han er egentlig en super far, men har sånne sider som er til å bli gaaal av!

Å ja, takk gud for dol! He he

Riktig god jul til deg og dine.

*Juleklem*

*tar i mot klemmen, og klemmer tilbake*

Er slik her også, egentlig en super person, men akkurat slike ting ødelegger.

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen. Dette er en sånn typisk ting pappa ville blitt irritert på meg for, enda han er utrolig ditre og mister både lommebok og nøkler titt og ofte selv (dog dukker de som regel opp igjen). Greia er at han tror at min distrehet vil medføre ekstra jobb for han, han skjønner nemlig ikke at jeg kan kjøpe ny mobil, skaffe nye nøkler, sperre visakort og skaffe nytt kort selv.

Trøst deg med at dette er en bagatell, jaja så får han blir sur for dette, drit i det.

Og forresten.. God jul! :)

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen. Dette er en sånn typisk ting pappa ville blitt irritert på meg for, enda han er utrolig ditre og mister både lommebok og nøkler titt og ofte selv (dog dukker de som regel opp igjen). Greia er at han tror at min distrehet vil medføre ekstra jobb for han, han skjønner nemlig ikke at jeg kan kjøpe ny mobil, skaffe nye nøkler, sperre visakort og skaffe nytt kort selv.

Trøst deg med at dette er en bagatell, jaja så får han blir sur for dette, drit i det.

Og forresten.. God jul! :)

AKKURAT sånn er det her og. Sa til han at dette er jo kun meg det går utover, da fikk jeg bare sleng tilbake at da skulle jeg ha funnet det jævla nummeret til hybelverten selv.

Å hellige jul :S

God jul til deg og, kjære MP :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...