Gjest kvalm no Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Blir helt dårlig når jeg tenker på det jeg fikk høre i dag. Mamma(snart 60) og pappa(over 60) har aldri hatt det helt store ekteskapet, men de har no holdt ut med hverandre i alle år. Julaften pleier alltid pappa å bli sint å kjøre hjemmefra i sinne, det slår aldri feil. Han må ha et dårlig forhold til jul. Var bestandig et eller annet også da vi var små med de julaftene, han gikk enten å la seg eller ropte, hylte og kjørte avgårde i sinne. Mamma ringte meg litt før middagen og sa det ble bare hun og meg, skjønte jo hva som hadde skjedd. Men over til det som gjør meg dårlig. Plutselig under middagen mens vi snakket om noe, så sier mamma at hun hadde en elsker en kort periode for mange år siden. Jeg ble sjokka, hadde ikke trudd det om min egen mor. Jeg spurte om pappa visste det. Joda det gjor han, han hadde no også sine svin på skogen. Blir kvalm, men de er vel ikke noe bedre enn alle andre som også er utro. Finnes det egentlig noen som ikke er utru, begynner å tvile. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259431-foreldre-som-har-v%C3%A6rt-utro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julenatten Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Dette er ikke et problem du bør ta stilling til. Det er dine foreldre, og du bør godta dem for de menneskene de er. Mange mennesker lever i forhold som det ikke er mye følelser i. Alle har vi behov for å bli sett, og føle nærhet til noen. At foreldrene dine har valgt å leve i ett parforhold, selv om det ikke har vært den nærheten som bør være der, er deres valg. Alt de i tillegg har hatt forhold til andre, men allikevel valgt og leve sammen, er også deres valg. Var jeg deg, hadde jeg lagt det hele på hylla. Du trenger ikke forholde deg til det, eller gjøre det til ditt problem. Jeg tror allikevel det finnes mennesker som er tro mot hverandre, men det krever innsats fra to for å få det til. Det er viktig å sette av tid til den man deler livet med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259431-foreldre-som-har-v%C3%A6rt-utro/#findComment-2067578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlepungen Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Det er mange som ikke er utro. Det er bare at du ble selvsagt veldig skuffet over dine foreldre. Jeg synes at moren din behandla deg mer som en veninne enn en datter da hun delte sin hemmelighet med deg. Sier ikke at hun er en dårlig mor altså. Men slike ting bør foreldra våre eventuelt holde for seg selv. Og SPESIELT når det er jul 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259431-foreldre-som-har-v%C3%A6rt-utro/#findComment-2067977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Foreldre er også mennesker. Jeg synes synd på dem som er vokst opp med at skilsmisse er en så stor synd at de lever et helt liv uten glede og lidenskap med en partner de ikke lenger elsker og begjærer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259431-foreldre-som-har-v%C3%A6rt-utro/#findComment-2068631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det var trist at din mor skulle involvere deg i dette. Og særlig på julaften, med din far som fraværende. Er enig med dem som sier at din mor bruker deg som venninde og sjelesørger i denne sammenhengen, g det er en vanskelig rolle å ha som datter. Men, det kan jo snues til noe positivt også, nemlig idet moren din endelig fikk belyst noe av problemet som du har enset i alle år, men ikke sett. Foreldre er også mennesker med en historie, ikke ufeilbarlige rollemønstre, desverre, selv om amn gjerne tror det en stund. Kjenner igjen deleer av din historie, jeg sitter etterhevert inne med en del foreldrehistorie jeg helst skulle vært foruten. Men i sin tid kom jeg rett oppi en vanskelig affære, jeg fikk dermed innblikk i hele historien... Jeg bodde utenbys og skulle hjem på en ukes ferie hos foreldrene, men det var overtydelig at massive problemer var i gjerde. Etter en lang kveld kom affæren på bordet, det var også utroskap som var årsaken til den umåtelig dårlige stemningen i huset. (Nå kom det fram at begge parter hadde vært utro gjennom årenes løp, da jeg gikk in i rollen som vekselvis forhører og megler.) Jeg tror ikke dette er unntaksvise forhold, skal man tro statistikken er det et godt flertall som er utro igjennom et samliv. (Og da må man også huske på at mange samliv har relativ kort levetid.) Skjønner godt at det frustrerende og trist for deg som datter å sitte inne med denne kunnskapen, men jeg vil hevde at det gjelder mange. Forskjellen er kanskje at de ikke vet om sine foreldres problemer og levede liv. Så kan det jo alltids diskuteres hva som er det beste: å tro at foreldrene er ufeilbarlige og uvitende om de vansker man også selv har i samlivet, eller å få kalddusjen som vekker en til live. Men det er jo vondt. Og jeg synes det er trist at julehøytiden skulle bli slik for deg. Ønker deg likevel en god jul! :-) Håper du får mange fine øyeblikk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259431-foreldre-som-har-v%C3%A6rt-utro/#findComment-2068647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wwwe Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg hadde ikke tatt på vei av disse opplysningene. Livet er ikke lett å komme feilfri gjennom, og enda verre når man skal være to feilfrie. Så lenge foreldrene dine har valgt å leve sammen , tross disse motgangene har de tross alt valgt å følge den andre delen av ekteskapsløftet; nemlig å stå sammen i gode og onde dager. Onde dager trenger nødvendigvis ikke alltid bety sykdom. Vi er mennesker, og selv personer som "er skapt" for hverandre synes nok at det kan være vanskelig å leve med den ene personen et langt liv. Personer som sliter, gjør en ekstra stor jobb for å holde sammen. Noen "gir opp" eller velger å innse umuligheten, andre velger å "stå løpet ut"... Oppskriften på livet har ingen. Man må prøve å gjøre sitt beste. Synes ikke at du skal dømme andre mennesker for at de ikke klarer å oppnå sine mål. Vær heller en god lytter, vær "venninna" som mora di trenger. Ikke forvent at andre skal være perfekte. Ikke se flisen i andres øyne, når du gjerne har en stor bjelke i ditt eget. Hva jeg prøver å si: Selvsagt har du lov til å være skuffet. For du har jo hatt forventninger om at foreldrene dine har vært de forbilder de skal være for barna sine. Men nå er du voksen, og det går fint an for de fleste og moderere de bildene vi har som barn, med et nytt voksent perspektiv. Ja, det er mange som er utro. NOen har til og med åpne forhold. Noen betror seg til partneren, mens andre skjuler og bedrar. Som jeg forstår det så har begge foreldrene dine visst om den andres forhold. De har ikke hatt det bra sammen, men det har tross alt vært deres valg. Ikke dine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259431-foreldre-som-har-v%C3%A6rt-utro/#findComment-2068744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Skjønner at du blir kvalm, det er ekkelt når det er ens egne foreldre. Men dessverre er de bare helt vanlige mennesker de også, når det kommer til stykket.. Utroskap er nok ikke særlig uvanlig nei, både blant foreldre og ikke-foreldre :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259431-foreldre-som-har-v%C3%A6rt-utro/#findComment-2077725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.