Christine-w Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Hei... Jeg er ei jente på 15 år... Jeg har en kjæreste som er like gammel som meg, også lurer vi, eller mest jeg, på dette med p-piller... Vel, det jeg lurte på var,at når jeg er 16, får jeg gratis p-piller da? og hvor? Og må foreldrene mine vite at jeg går på p-piller? Mvh. ei jente, som ønsker svar =) 0 Siter
Gjest ruskeshara Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 når du har fylt 16 år kan du gå til helsestasjonen for ungdom og få gratis resept på p-piller som du tar ut på apoteket, foreldre behøver ikke å få vite noe, før den tid håper jeg for deres skyld at dere bruker kondom. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Du kan få resepten gratis på helsestasjonen som "ikke signatur" sier, eller så får du den på en vanlig legetime (koster bittelitt). Pillene henter du på apoteket - det er også gratis, og ingen sier noe til foreldrene dine. MEN; HUSK at p-piller IKKE beskytter mot sykdommer, så dere burde bruke kondomer i tillegg. Dette får dere også gratis på helsestasjonen tror jeg, og på Klinikk for seksuell opplysning. 0 Siter
benniie Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Hei som de to andre nevner får du resept på en helsestasjon, men p-pillene er ikke lenger gratis. Man blir støttet med 100 kr i måneden eller noe slikt, er ikke helt sikker, men en god del av pillene blir ihvertfall betalt, så det er ikke spesielt dyrt. Før var pillene gratis, men siden en del jenter da valgte å gå på de dyrere merkene, forandret de ordningen. Lykke til:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.