stinger1693 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Nå har eg slitt med hodeverk i over 4 veker og vil svært gjerne finne ut av problemet! Hodepinen sitter framme i pannen ved øvre del av nesen og over øynene. Dette har legene eg har vært hos oppfattet som bihulebetendelse. Eg har vært til 3 leger så langt (fastlegen og legevakta). Den første var eg hos på legevakta etter 2 1/2 veker med smerter. Han avviste meg og ba meg om å spise på smertestillende tabletter, noe som eg hadde gjort i nesten 2 veker fra før av. På det aller verste tok eg 3000mg paracet til dagen (500mg pr tablett) uten at dette hadde særlig virkning. Det eineste han anbefalte var å bytte smertestillende tabletter. Etter 3 veker oppsøkte eg ny lege på legevakta, han skreiv ut Azitromax-500mg (1pr dag - 5 dagers kur) i lag med Rinexin 50mg (som eg fortsatt bruker.2pr dag). Azitromax hjelpte ingenting og eg fekk hevelser i nedre del av pannen mellom øynene. På den siste dagen med Azitromax besøkte eg fastlegen min som skreiv ut Dalacin (Klindamycin) 300mg (4pr dag, som eg fortsatt bruker). I tillegg til desse medisinene så har eg brukt Physiomer Spesial i 2 veker (saltvann til skylling av nesen) og Otrivin nesespray i 3 veker, men det har ikkje hatt særlig virkning. Eg kjenner at hodeverket kommer når eg prøver å være i fysisk aktivitet, og på jobben når eg også blir utsatt for normalt stress så blir eg utrolig svimmel etter 3-4 timers arbeid. Nå har eg vært sjukemeldt i 5 dager før juletida, men eg kjenner at eg er fortsatt veldig tung i hodet heile tida og eg opplever kraftige ”stikk” i panna når eg bøyer meg ned eller prøver å gjere vanlige ting i normalt/raskt tempo. Svimmelheten er her fortsatt men den kommer ikkje når eg holder meg i ro. Alt dette har begynt å påvirke meg sterkt psykisk og eg er utrulig lei av å gå slik!! Kva kan eg gjøre? (legger også til at eg bruker briller, men har nettopp vært inne til 1 års kontroll og har ukorrigert syn!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259498-hodeverk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Dersom hodepinen ikke hat blitt bedre med antibiotika, medisiner som åpner luftveiene eller redusert stress, så bør det overveies å få tatt et bilde av hjernen og bihulene. Blodtrykket ditt må sjekkes, og vanlige blodprøver. Mange som sliter med hodepine har stivhet og smerter i nakken. Dersom bildene er normale, bør du kanskje henvises til en fysioterapeut som kan jobbe med nakken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259498-hodeverk/#findComment-2070067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.