Gå til innhold

hodeverk

Anbefalte innlegg

Nå har eg slitt med hodeverk i over 4 veker og vil svært gjerne finne ut av problemet! Hodepinen sitter framme i pannen ved øvre del av nesen og over øynene. Dette har legene eg har vært hos oppfattet som bihulebetendelse.

Eg har vært til 3 leger så langt (fastlegen og legevakta). Den første var eg hos på legevakta etter 2 1/2 veker med smerter.

Han avviste meg og ba meg om å spise på smertestillende tabletter, noe som eg hadde gjort i nesten 2 veker fra før av. På det aller verste tok eg 3000mg paracet til dagen (500mg pr tablett) uten at dette hadde særlig virkning.

Det eineste han anbefalte var å bytte smertestillende tabletter.

Etter 3 veker oppsøkte eg ny lege på legevakta, han skreiv ut Azitromax-500mg (1pr dag - 5 dagers kur) i lag med Rinexin 50mg (som eg fortsatt bruker.2pr dag).

Azitromax hjelpte ingenting og eg fekk hevelser i nedre del av pannen mellom øynene. På den siste dagen med Azitromax besøkte eg fastlegen min som skreiv ut Dalacin (Klindamycin) 300mg (4pr dag, som eg fortsatt bruker).

I tillegg til desse medisinene så har eg brukt Physiomer Spesial i 2 veker (saltvann til skylling av nesen) og Otrivin nesespray i 3 veker, men det har ikkje hatt særlig virkning.

Eg kjenner at hodeverket kommer når eg prøver å være i fysisk aktivitet, og på jobben når eg også blir utsatt for normalt stress så blir eg utrolig svimmel etter 3-4 timers arbeid.

Nå har eg vært sjukemeldt i 5 dager før juletida, men eg kjenner at eg er fortsatt veldig tung i hodet heile tida og eg opplever kraftige ”stikk” i panna når eg bøyer meg ned eller prøver å gjere vanlige ting i normalt/raskt tempo.

Svimmelheten er her fortsatt men den kommer ikkje når eg holder meg i ro. Alt dette har begynt å påvirke meg sterkt psykisk og eg er utrulig lei av å gå slik!! Kva kan eg gjøre?

(legger også til at eg bruker briller, men har nettopp vært inne til 1 års kontroll og har ukorrigert syn!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259498-hodeverk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom hodepinen ikke hat blitt bedre med antibiotika, medisiner som åpner luftveiene eller redusert stress, så bør det overveies å få tatt et bilde av hjernen og bihulene. Blodtrykket ditt må sjekkes, og vanlige blodprøver. Mange som sliter med hodepine har stivhet og smerter i nakken. Dersom bildene er normale, bør du kanskje henvises til en fysioterapeut som kan jobbe med nakken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259498-hodeverk/#findComment-2070067
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...