Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Kondomet sprakk mens vi hadde sex i natt... Jeg har en menssyklus på ca 33 dager, og det er en uke igjen til jeg venter min neste mens. Bør jeg ta angrepillen, eller er sjansen for at jeg blir gravid så liten at det ikke er nødvendig? Er det ikke sånn at man bare kan bli gravid under eggløsningen, ca 14 dager etter siste mens?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25950-kondomet-sprakk-angrepillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hvis du vil være sikker

Eggløsningen har ingenting med forrige mens å gjøre, men med _neste_ mens. (Selv om dette stort sett betyr det samme, så kan det være at du akkurat denne måneden har litt lenger syklus, de fleste har en og annen syklus som ikke er som de andre, selv om du ikke har hatt det før, kan jo dette være den første)..

Eggløsning kommer ca to uker før neste mens ved en 28 dagers syklus, men dette er svært individuelt.

Hvis du absolutt ikke vil bli gravid, bør du ta angrepille i dag. De virker bedre desto raskere du tar de etter samleie, altså er du sikrere om du tar de i dag istedetfor i morgen!

Løp på apoteket!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...