Gå til innhold

Gravid etter utskraping

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg hadde en MA, var på UL 12 + 3, og fosteret hadde vært dødt siden uke 7. Var til utskraping.

Fikk ingen beskjed om å vente eller noe,

men har hørt at man kan prøve igjen ganske raskt etter SA hvis man orker fysisk og psykisk å bli gravid igjen.

For slimhinnene er så rene etter utskraping at egg fester seg bedre til slimhinnen i livmoren.

Jeg ble selv gravid 3 uker etter utskraping og det gikk kjempebra:)

Jeg fikk beskjed om å vente 3 mnd, men det var pga stort blodtap. Legen mente kroppen min trengte så lang tid tid på å komme seg igjen.

Der og da føltes 3 mnd utrolig lenge, men i ettertid synes jeg tiden gikk fort. Og jeg trengte faktisk den tiden på å bearbeide opplevelsen også.

Hei, har også hatt MA og måtte vente 4 mnd pga en vaksine mot røde hunder. Det er de absolutt lengste månedene i mitt liv!!

Jeg ville likevel hørt på legen. Det er viktig at det nye barnet får best mulig vilkår. Og masse lykke til videre neste gang!! Hilsen

Annonse

fuji1365380447

Min lege sa at vi medisinsk sett bare kunne gå i gang med prøvinga rett etter MA og utskrapning.

Hun sa at hvis livmoren og slimhinnene ikke er klare til et nytt svangerskap, så vil du ikke bli gravid likevel. Hun mente at kroppen fikset dette selv.

For meg føltes det helt galt å skulle begynne på prevansjon igjen, når alt jeg ville var å bli gravid. Så vi hadde bare sex som vanlig fra første stund (etter at renselsen hadde gitt seg).

Men jeg tror ikke at kroppen min var klar så fort. Det tok tre mnd før syklusen min var tilbake i rytmen, og det tok fem prøveperioder før jeg ble gravid igjen.

Nå er snuppa seks måneder, og livet er supert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...