Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil takke for svar for min første graviditets tråd. Husker dere at jeg var veldig nervøs i begynnelsen av mitt svangerskap. Jeg er nå i uke 37 og alt ser ut til å gå bra. Det eneste jeg sliter med nå er kraftig halsbrann og usikker på hvordan det føles når vannet går. Så hvis noen kan gi meg litt tips og råd på disse 2 punktene så hadde jeg vært veldig takknemlig!

mvh

kbdmagnu

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259613-gravid-i-37-uke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Mot halsbrannen yat du Link, som du får kjøpt på apoteket, hjelper hvertfall meg utrolig bra.

Er du våken nå pga halsbrann så prøver du å drikke melk, spise en rå potet, spise mandler eller ta et glass nyco.

Fødselen trenger ikke nødvendigvis begynne med vannavgang, det gjorde ikke min forrige. Vannet mitt gikk ca 1-2 timer før snuppa var ute, altså langt inn i fødselsforløpet. Da hadde jeg hatt rier i ca 15 timer og hadde ganske mange cm åpning.

Lykke til fremover og med fødselen. Jeg er selv 37+6 og venter og venter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259613-gravid-i-37-uke/#findComment-2069572
Del på andre sider

Nyco er ein god venn for å halde urolege magar i sjakk. Om du har slik grusom halsbrann at det kjennes som om spiserøret held på å etse opp, veit eg ikkje kva som hjelp, kanskje Link som trultemor26 foreslo - eg har hatt det så vondt berre eit par gongar, takk og pris, men å vakne slik om natta, det er skrekkeleg...

Når det gjeld fostervatnet: Eg lurer også på korleis det er når vatnet går heilt av seg sjølv og startar fødselen uventa på den måten. Og eg er i innspurten før min 4. fødsel ;-)

Første gongen stakk jordmora hol på fosterhinnene for å sette fart på fødselen etter mange timar. Da syntes eg at det sveid og var ubehageleg.

Andre gongen trudde eg at fosterhinnene revna av seg sjølv da babyens hovud pressa veldig på langt nede (også dette langt uti fødselen) men ho innrømte etterpå at ho hadde "hjelpt til" littegranne da også. Det var slett ikkje like ubehageleg som første gong.

Tredje gongen var eg på drypp for å sette fødselen i gong. Kjende ingen spesielt sterke rier som fikk meg til å seie at det hadde starta, men plutseleg sa det berre PANG! PANG! og det vart klissvått... *Overhodet* ikkje vondt eller ubehageleg, berre litt merkeleg. Da var det bra å vere på sjukehuset, for da galdt det å legge seg ned og kome seg inn i fødesenga - det gikk veldig fort.

Viktig å hugse på, at dersom vatnet går, og barnets hovud ikkje er festa i bekkenet, må du legge deg ned og få ambulanse til sjukehuset, så navlesnora ikkje skal kome i klem. Du har sikkert fått vite på kontroll om hovudet er festa eller bevegeleg. Er det festa, er det greit.

Lykke til med fødselen, det blir spennande!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259613-gravid-i-37-uke/#findComment-2069574
Del på andre sider

Mot halsbrannen yat du Link, som du får kjøpt på apoteket, hjelper hvertfall meg utrolig bra.

Er du våken nå pga halsbrann så prøver du å drikke melk, spise en rå potet, spise mandler eller ta et glass nyco.

Fødselen trenger ikke nødvendigvis begynne med vannavgang, det gjorde ikke min forrige. Vannet mitt gikk ca 1-2 timer før snuppa var ute, altså langt inn i fødselsforløpet. Da hadde jeg hatt rier i ca 15 timer og hadde ganske mange cm åpning.

Lykke til fremover og med fødselen. Jeg er selv 37+6 og venter og venter.

Hei takk for svar! så du er oppe du og. Melk hjelper vanligvis på meg men denne gang hjalp det ikke.

Jeg skal prøve de andre tipsene så får vi se.

Med første mann måtte de ta vannet på meg etter å ha hatt rier i flere timer så dey er derfor at jeg er usikker nå.

mvh

kbdmagnu

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259613-gravid-i-37-uke/#findComment-2069575
Del på andre sider

Nyco er ein god venn for å halde urolege magar i sjakk. Om du har slik grusom halsbrann at det kjennes som om spiserøret held på å etse opp, veit eg ikkje kva som hjelp, kanskje Link som trultemor26 foreslo - eg har hatt det så vondt berre eit par gongar, takk og pris, men å vakne slik om natta, det er skrekkeleg...

Når det gjeld fostervatnet: Eg lurer også på korleis det er når vatnet går heilt av seg sjølv og startar fødselen uventa på den måten. Og eg er i innspurten før min 4. fødsel ;-)

Første gongen stakk jordmora hol på fosterhinnene for å sette fart på fødselen etter mange timar. Da syntes eg at det sveid og var ubehageleg.

Andre gongen trudde eg at fosterhinnene revna av seg sjølv da babyens hovud pressa veldig på langt nede (også dette langt uti fødselen) men ho innrømte etterpå at ho hadde "hjelpt til" littegranne da også. Det var slett ikkje like ubehageleg som første gong.

Tredje gongen var eg på drypp for å sette fødselen i gong. Kjende ingen spesielt sterke rier som fikk meg til å seie at det hadde starta, men plutseleg sa det berre PANG! PANG! og det vart klissvått... *Overhodet* ikkje vondt eller ubehageleg, berre litt merkeleg. Da var det bra å vere på sjukehuset, for da galdt det å legge seg ned og kome seg inn i fødesenga - det gikk veldig fort.

Viktig å hugse på, at dersom vatnet går, og barnets hovud ikkje er festa i bekkenet, må du legge deg ned og få ambulanse til sjukehuset, så navlesnora ikkje skal kome i klem. Du har sikkert fått vite på kontroll om hovudet er festa eller bevegeleg. Er det festa, er det greit.

Lykke til med fødselen, det blir spennande!

Takk for tips og råd nå midt på natten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259613-gravid-i-37-uke/#findComment-2069577
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Hei takk for svar! så du er oppe du og. Melk hjelper vanligvis på meg men denne gang hjalp det ikke.

Jeg skal prøve de andre tipsene så får vi se.

Med første mann måtte de ta vannet på meg etter å ha hatt rier i flere timer så dey er derfor at jeg er usikker nå.

mvh

kbdmagnu

Ja, jeg er våken pga at lillesnuppa mi er sjuk. Hoster og får ikke sove.. nå har hun vært oppe litt, fått litt mat og lekt litt, ikke noe å si på humøret nei. Nå har jeg lagt henne igjen så får vi se om hun sovner slik at mor får litt søvn også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259613-gravid-i-37-uke/#findComment-2069579
Del på andre sider

Annonse

Mine halsbranner har blitt slukket ved at jeg har spist mandler. Tar noen mandler om gangen sånn spredd utover dagen.

Vannet har bare gått hos meg med førstemann, og da var det ikke til å misforstå! Hun lå i seteleie, så det var fritt frem for vannet å fosse ut, noe det gjorde - i senga.

MEd de andre to har vannet blitt tatt på føden under fødselen. Det kjennes ut som om man tisser på seg - myyyyye.

Hos mange når vannet går så bare sildrer det litt, og man kan ha på et bind og det holder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259613-gravid-i-37-uke/#findComment-2069621
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...