Gå til innhold

Hvordan avvise på en skånsom måte?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat nå
Skrevet

Etter en lang og turbulent tid med mange stygge ingredienser i forholdet, utroskap inkludert, vil han nå tilbake, og jeg ønsker ikke det. Han er tilnærmet suicidal over hva han har gjort så jeg er nødt til å si nei på en ganske snill måte, på tross av alt han har gjort. Er det noen som har noen tips til meg? Ønsker å være venner

Skrevet

Jeg tror ikke det nytter å si nei på en snill måte. Man må si nei på en konkret og direkte måte som ikke levner noen som helst mulighet for at han kan tenkes å tro at det kan bli dere igjen. Rett og slett.

Og å være venner etter et brudd er vanskelig, særlig dersom man ikke er enige om å bryte opp.

Skrevet

Hva er vitsen med å være venner. Er det slutt så er det slutt. Ikke meningen at man plutselig skal være bare venn med eksen og unatrulig at man skal omgås etter et brudd.

Si at det er slutt, ferdig med det.

Skrevet

"Det er ikke alltid like snilt å være snill", sa en venninne til meg en gang.

I dette tilfellet tror jeg det snilleste du kan gjøre er å være veldig tydelig. Si ifra på en måte som ikke kan feiltolkes om at du ikke er interessert i å ta ham tilbake.

Og jeg er enig med de andre - ikke prøv å være venner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...