Gå til innhold

Seponering av Lamictal?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg fikk i slutten av oktober foreskrevet Lamictal mot angst. Dette fordi legen hadde sett gode resultater med dette preparatet på det området samt at jeg helst ikke ville starte med antidepressiva og div. B-preparater som gjerne brukes til dette formålet så lenge det fantes alternativer.

Opptrappingen har vært rolig. begynte på 25 mg i to uker og trappet opp til 50 i to uker. Deretter til 200 mg, som er det jeg tar nå.

Jeg leste av pakningsvedlegget og i Felleskatalogen at en bivirkning kunne være alvorlig utslett, og det ble anbefalt å stoppe medisinering hvis dette intraff.

Jeg har nå fått et utslett under haken som ikke ligner noe jeg har hatt før. Det er et mørkerødt mønster som ser ut som det ligger like under huden. I tillegg føler jeg at synet har blitt "tåkete" (jeg er ikke nærsynt eller langsynt fra før av). Nå lurer jeg derfor på om jeg bør kutte ut Lamictal. Det står i samme pakningsvedlegg at brå seponering ikke er farlig - er det da okei om jeg gjør dette? Jeg har ikke epilepsi og har ikke fått diagnostisert bipolar lidelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259654-seponering-av-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...