uviten28 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg fikk for ca en måned siden problemer med slim i halsen og hoste. Dette er verst etter jeg har spist. Tror jeg har de værst når jeg har drukket alkohol og kaffe, men har plagene nermest uansett hva jeg spiser. Har vært hos lege som sa jeg kansje hadde en bakterie som over 90% av alle hadde men ikke alle tålte..(?) og måtte til en nermere undersøkelse på nermeste sykehus. Dette var det omtrent 2-3 måneders ventetid på. Legen tok en undersøkelse av magen min der han presset på forskjellige plasser for å høre om jeg hadde vondt. Han snakket om at det var noen få som hadde kreft som hadde slike symtomer, og dette skremte meg... må jeg da vente i 2-3 måneder for å bli sjekket ut for dette? Jeg fikk beskjed om å kjøpe Gaviscon på apoteket til da. P.g.a. liten tid hos legen fikk jeg ikke noe nermere svar på hva dette var osv.. Når jeg var innom tok de også en blodprøve, og husker at sekretæren da sa jeg var bloddopet... og med høye verdier? Har dette noe sammenheng? Håper på en forklaring hva legen mente dette er og hvor man kan få vite mer om dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259658-problemer-med-slim-i-halsen-og-hoste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Regner med at legen mener en bakterie som heter Helicobacter pylorii ( du kan søke her i DOL på dette), som finnes i magesekken, og som kan være assosiert med magesår. Symptomene er da ofte sure oppstøt, raping og smerter i mellomgulvet ved inntak av sterke matsorter og kaffe. Mer sannsynlig er det at du har hatt en forkjølelse som har irritert slimhinnene. Mange har mye slimproduksjon i bakre deler av nesen i mange uker etterpå. Dette renner ned i bakre svelgvegg, og kan gi sår hals og hoste. Det vil da hjelpe betydelig med saltvann-skylling; inn gjennom nesen og ut gjennom munnen. Gjerne 3-4 ganer per døgn. Høy blodprosent er vanlig hos unge menn, men dersom den er påfallende høy bør du kanskje få tatt utvidete blodprøver. Det høres ikke ut for meg som om plagene dine er av alvorlig art. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/259658-problemer-med-slim-i-halsen-og-hoste/#findComment-2076445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.