Gå til innhold

Fokuseringsproblemer på det ene øyet!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mann på 39 år som nettopp har vært hos øyelege og optiker - der ble det sagt at alt var i orden.Det begynte i våres med at jeg plutselig ikke klarte å fokusere skarpt med venstre øyet på avstand - nært er ingen problem. Når jeg var hos øyelege og optiker fungerte øynene normalt.Dette kommer og går, og det kan være plagsomt over lengre tid. Det føles som om det er litt tåkesyn av og til. Jeg får også til tider hodepine over venstre panne.I de siste tre til fire år har jeg jobbet veldig mye (det siste året ganske mye foran en pc), skiftet jobber, hatt et samlivsbrudd, mistet min far ved sykdom, samt truffet en ny dame og giftet meg. Jeg har i tillegg flyttet og studert på fritiden.Spørsmålet er: kan denne øyeforstyrrelsen skyldes psykisk/fysisk overbelastning over tid? Hva kan gjøres med det? MVH Want to now

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Hadde vært fint om øyelegen kunne undersøke deg engang plagene var tilstede. Kanskje kan det være litt hevelse i hornhinnen; f.eks etter at øynene har blitt tørre etter mye pc-jobbing. Da vil plagene kunne gå over dersom du drypper med saltvann. Et annet alternativ er at øyemusklene periodevis er slitne; da vil plagene være værst sent på dagen. Endel nevrologiske sykdommer kan gi periodevis synsbesvær, men oftest er det da på begge øyne samtidig. Blodtrykket bør for ordens skyld sjekkes; høres ut som du har hatt en stressende periode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...