Gå til innhold

er det jeg som er sær eller er dette veldig uhygenisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tømmer vaskevann i utslagsvasken på vaskerommet, men tror ikke jeg hadde reagert noe særlig dersom noen gjorde det i vasken på kjøkkenet. Tenk på alle matrester som havner oppi der og kanskje ligger nedi sluken og råtner etc.. Jeg hadde bare vaska og skylt ekstra godt oppi vasken etterpå.

Skrevet

Jeg tømmer det i do eller i utlagsvasken. (Den vasken som er ved siden av oppvaskkummen)

Synes ikke det er OK å helle det i oppvaskkummen.

Skrevet

Man kan velge mange ulike vasker når man bestiller nytt kjøkken. Hvorvidt man har en variant med den utslagsvasken som du tenker på er jeg usikker på. Vi har en stor vanlig oppvaskkum, og en liten skyllekum ved siden av.

En bekjent har 2 store kummer. På jobben har vi en stor og en bitteliten kum. Høyden i kummen og opp til krana er jo så liten at en må bikke på bøtta for å få den inn under krana og i den lille kummen får en ikke plass til en kjele på høykant engang. Bortkasta spør du meg.

Det er nok store forskjeller ute å går. Når vi bytter kjøkken vil jeg nok savne den store gode utslagsvasken min.

Skrevet

Vaskevann fra kjøkken og stue går i oppvaskkummen. Vaskevann fra bad og soverom går i do. Det har vel også litt med etasjeinndeling å gjøre. :o)

Men ja, jeg tømmer relativt skittent gulvvaskevann o.l i oppvaskkummen på kjøkkenet. For det første har jeg oppvaskmaskin, og for det andre vasker jeg selve kummen både godt og ofte, så det har jeg ingen problemer med.

Skrevet

En bekjent har 2 store kummer. På jobben har vi en stor og en bitteliten kum. Høyden i kummen og opp til krana er jo så liten at en må bikke på bøtta for å få den inn under krana og i den lille kummen får en ikke plass til en kjele på høykant engang. Bortkasta spør du meg.

Det er nok store forskjeller ute å går. Når vi bytter kjøkken vil jeg nok savne den store gode utslagsvasken min.

Jeg har stor kum på vaskerommet, så jeg savner ikke noe på kjøkkenet. Det er en bedre løsning, synes jeg. Så sant man har plass og mulighet for et separat vaskerom, selvsagt :)

Skrevet

Jeg ville ikke tømt det i oppvaskkummen. Jeg tømmer det i utslagsvasken eller i do.

Gjest Underskrift
Skrevet

Vi har utslagsvask vi da, på vaskerommet, så da går alt vaskevannet der.

Før gjorde jeg som deg, kastet alt i do, alt annet syns jeg er ekkelt.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg har stor kum på vaskerommet, så jeg savner ikke noe på kjøkkenet. Det er en bedre løsning, synes jeg. Så sant man har plass og mulighet for et separat vaskerom, selvsagt :)

Samtykker:o)

Skrevet

Vaskevann fra kjøkken og stue går i oppvaskkummen. Vaskevann fra bad og soverom går i do. Det har vel også litt med etasjeinndeling å gjøre. :o)

Men ja, jeg tømmer relativt skittent gulvvaskevann o.l i oppvaskkummen på kjøkkenet. For det første har jeg oppvaskmaskin, og for det andre vasker jeg selve kummen både godt og ofte, så det har jeg ingen problemer med.

Enig med det der. Men etter at vi flyttet har vi vaskekum på vaskerommet og da tømmer jeg det der. Har faktisk aldri tømt bøtta i toalettet. Da har jeg brukt oppvaskkummen som jeg vasker daglig med Jif.

Skrevet

Eg tømmer det i do. Har utslagsvask, men det er jo ofte ein del rusk i vatnet som tetter til åpninga, og så må ein stå der og pille i griseriet for å få det reint igjen.

Gemalen tømmer vaskebøtta i BADEKARET av ein eller anna komplett uforståeleg grunn. =sukk= Da må han jo berre til å vaske badekaret også...

Nei, vaskebøtta tømmer eg naturlegvis i do. Svosj! vekk med gugga. Kunne ikkje ramle meg inn å tømme det i ein vanleg vask... det er absolutt ikkje hygienisk, og du er ikkje sær.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, det er uhygienisk. Bra at du lærte henne noe.

Men jeg skal fortelle deg en værre en: Jeg bodde sammen med min bestefar (enkemann) i et par år da jeg var yngre. En dag oppdaget jeg at han vasket sine skitne underbukser i oppvaskkummen. Da jeg reagerte, sa han at det gjorde han alltid, han skylte jo kummen etter seg etterpå.

Usj! Etter det kjøpte jeg en oppvaskbalje til å bruke når jeg skulle vaske opp (stolte ikke på ham...)

Her jeg bor har vi et "ekstra" toalettrom, men der inne er det ikke vask, så da må vi vaske hendene på kjøkkenet etterpå. En gang da jeg kom for å vaske hendene, så sto en av de jeg bor med og vasket en stekepanne i vasken, så jeg venter på tur. "Neida, bare vask hendene du", sier han, og går til siden. Skal du ikke flytte stekepanna, spør jeg. "Det er da ikke nødvendig, du skal jo vaske deg med såpe!" Han skulle altså ha meg til å vaske hendene mine med Lano over stekepanna som lå i oppvaskkummen. Jeg synes sånt er ekkelt. Mulig man ikke dør, men ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg tømmer alltid ut sånt i do. Ikke bare fordi det er uhygienisk rent bakterielt sett, men det er gjerne litt hår og lo som har kommet i vannet, og det setter seg fast i sluket på vasken, og da må jeg da ut det med papir etterpå, og det blir mer arbeid enn å bare skylle det ned i do.

Men: Jeg pleier å skylle gulvklutene i vasken på badet (etter at jeg har brukt dem på gulvene). Jeg skyller selvsagt godt av vasken etterpå, og fjerner eventuelle hår/lo-rester. En gang en bekjent av meg observerte det, så ble hun helt bestyrtet, og mente at sånt måtte jeg ikke finne på å gjøre, gulvkluter må alltid skylles opp i egen bøtte.

Jeg hadde aldri tenkt over det før, men etter at hun sa det, så har jeg begynt å tenke over om det egentlig er like ekkelt å skylle opp gulvkluten i vasken som å hive vannet nedi vasken? Jeg har egentlig besluttet at jeg liker å skylle opp klutene mine i vasken, så jeg gjør det likevel, men det kom litt overraskende på meg at noen reagerte på det.

Skrevet

Jeg bruker ikke bøtte med vaskevann lenger - men før, da jeg gjorde det, kastet jeg det utenfor.

Jeg hadde nok ikke syntes det var _ekkelt_ å tømme det i kjøkkenvasken - men litt tungvint å pelle opp hår og gris fra sluket etterpå.

Skrevet

Jeg tømmer det i vasken. Gidder ikke fly opp på badet for å tømme bøtta. Trodde alle tømte i vasken jeg. Syns ikke det er noe ekkelt. Vasker jo vasken før man tar oppvasken der uansett.

Skrevet

Jeg tømmer sånt vann i utslagsvasken, men jeg tror ikke jeg hadde reagert om jeg hadde sett noen tømme det i oppvaskkummen. Ville nok bare ha passa på at oppvaskkummen ble vaska godt før neste oppvask.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...